КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАВДАННЯ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ ВИВЧЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ МОВИ (НА МАТЕРІАЛІ ТВОРЧОСТІ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ)

Автор(и)

  • Анастасія Кузнєцова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-5947-0387

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2022.09

Ключові слова:

Григорій Сковорода, державна мова, компетентнісні / предметні завдання, полікомпетентнісні завдання, синтаксис складного речення, текстоцентричний підхід

Анотація

У практико орієнтованій статті висвітлено методичні аспекти моделювання компетентнісних завдань як дієвого інструменту вивчення державної мови в середній школі. Розкрито їхні дидактичні можливості у вивченні української мови за текстоцентричним підходом. Запропоновано систему компетентнісних / предметних і полікомпетентнісних завдань під час опрацювання синтаксису складного речення в 9 класі на основі художніх текстів Григорія Сковороди. Представлені вправи створено з урахуванням компетентнісного потенціалу предмета «Українська мова», очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів 9 класу за чинною програмою (Українська мова 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 2017) та основних дидактичних вимог до моделювання таких вправ.

Посилання

Bondarenko, N. V., Kosianchuk, S. V. (2018). Rozvytok zhyttievykh kompetentnostei starshoklasnykiv zasobamy pidruchnyka ukrainskoi movy [Development of life skills of high school students using the Ukrainian language textbook]. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 21, 44–56. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1309-2018-21-44-56 (ukr).

Hlazova, O. P. (2013). Tekstotsentrychnyi pidkhid u vyvchenni ukrainskoi movy: metodychni rekomendatsii dlia vchyteliv, yaki pratsiuiut u 5 klasi [Text-centric approach in learning the Ukrainian language: methodological recommendations for teachers working in the 5th grade]. Retrieved from: https://cutt.ly/yNBBJbr (ukr).

Holub, N. B. (2012). Kompetentnisno spriamovane navchannia ukrainskoi movy v shkoli: kontseptualnyi pidkhid [Competence-oriented teaching of the Ukrainian language at school: a conceptual approach]. Teoretychna i dydaktychna filolohiia, 12, 35–43 (ukr).

Holub, N. B. (2017). Robota z tekstamy na urokakh ukrainskoi movy u protsesi vyvchennia syntaksysu y punktuatsii u 8–9 klasakh [Working with texts in Ukrainian language lessons in the process of studying syntax and punctuation in grades 8–9]. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 1 (130), 2–8 (ukr).

Horoshkina, O. M., Bondarenko, N. V., Popova, L. O. (2020). Metodyka kompetentnisno oriientovanoho navchannia ukrainskoi movy uchniv litseiu na rivni standartu [Methodology of competency-oriented teaching of the Ukrainian language for lyceum students at the standard level]. Kyiv: KONVI PRINT (ukr).

Horoshkina, O. M. (2019). Onovlennia zmistu metodychnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury do realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu [Updating the content of the methodical training of future teachers of the Ukrainian language and literature for the implementation of the competence approach]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 4 (67), 51–57. DOI: 10.33310/2518-7813-2019-67-4 (ukr).

Hruba, T. L. (2013). Vykorystannia zasobiv mizhpredmetnoi intehratsii u protsesi formuvannia movnoi osobystosti [The use of means of interdisciplinary integration in the process of forming a linguistic personality]. Problemy rozvytku vyshchoi shkoly ta ekonomiky v XXI stolitti. Rivne : RVTs MEHU im. akad. S. Demianchuka, 162–164 (ukr).

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity (2020) [State standard of basic secondary education]. Retrieved from: https://cutt.ly/mJ61eBc (ukr).

Ponomarova, K. I. (2016). Kompetentnisno oriientovani zavdannia z ukrainskoi movy: osoblyvosti konstruiuvannia ta zastosuvannia [Competence-oriented tasks in the Ukrainian language: features of construction and application]. Uchytel pochatkovoi shkoly, 12 (43), 10–13 (ukr).

Skovoroda, H. S. (2011). Aforyzmy [Aphorisms]. Retrieved from: https://cutt.ly/INT9HXG (ukr).

Skovoroda, H. S. (2011). Baiky Kharkivski [Kharkiv fables]. Retrieved from: https://cutt.ly/GNT99di (ukr).

Skovoroda, H. S. (2011). Poetychni tvory [Poetry]. Retrieved from: https://cutt.ly/KNT9lQ7 (ukr).

Skovoroda, H. S. (2011). Sad bozhestvennykh pisen [Garden of divine songs]. Retrieved from: https://cutt.ly/PNT3QTF (ukr).

Ukrainska mova 5–9 klasy. Prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (2017) [Ukrainian language grades 5–9. The program for secondary schools]. Retrieved from: https://cutt.ly/uNbkl8q (ukr).

Shuliar, V. I. (2022). Model literaturnoi kompetentnosti uchniv-chytachiv Novoi ukrainskoi shkoly [Model of literary competence of students-readers of the New Ukrainian School]. Mykolaiv : OIPPO (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-02

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають