УДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ МИКОЛАЇВСЬКОГО ОБЛАСНОГО ІНСТИТУТУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Анастасія Кузнєцова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-5947-0387

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023.05

Ключові слова:

види педагогічної взаємодії, візуалізовані навчальні матеріали, державна мова, державомовна компетентність, мовленнєва компетентність, норми наголошування, сучасна українська мова, тренінг

Анотація

У практико орієнтованій статті висвітлено предметно-методичні аспекти вдосконалення державомовної компетентності науково-педагогічних і педагогічних працівників Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти протягом 2020–2021 рр. Визначено та схарактеризовано традиційні та інноваційні види педагогічної взаємодії в опануванні української мови освітянами Миколаївщини (навчальні заняття, загальнокультурні й сертифіковані заходи, консультації, самоосвіта за друкованою продукцією, просвітницька діяльність). Проаналізовано сертифікований захід «Державомовна компетентність сучасного освітянина», спрямований на розвиток вільного володіння українською мовою працівниками МОІППО. Запропоновано авторську розробку заняття «Акцентологічні норми сучасної української мови» як складник зазначеного циклу тренінгів.

Посилання

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education] (2020). Retrieved from: https://cutt.ly/mJ61eBc (ukr).

Lukianenko, D. V. & Kuleshova, O. A. (2019). Vid movnoi sytuatsii do movnoi stiikosti: dosvid Mykolaivshchyny [From the language situation to language stability: the experience of the Mykolaiv region]. Veresen, 3–4 (82–83), 123–132 (ukr).

On ensuring the functioning of the Ukrainian language as the state language (2019). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2704-19#Text (ukr).

Pentyliuk, M. I. (2014). Movna osobystist maibutnoho vchytelia-slovesnyka v konteksti profesiinoi pidhotovky [Linguistic personality of the future philology teacher in the context of professional training]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 2, 290–297. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197244 (ukr).

Prokopova, O. P. (2010). Movlennievo-komunikatyvna kompetentnist yak odna iz skladovykh profesiinoho stanovlennia fakhivtsia [Speech and communication competence as one of the components of the professional formation of a specialist]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna, 16, 54–57. DOI: https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.54-57 (ukr).

Ruskulis, L. V. & Lukianenko, D. V. (2018). Derzhavomovna kompetentnist suchasnoho osvitianyna: teoretyko-praktychnyi aspect [State language competence of a modern educator: theoretical and practical aspect]. Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka. Pedahohichni nauky, 2 (1), 187–194 (ukr).

Stratehiia populiaryzatsii ukrainskoi movy do 2030 roku «Sylna mova – uspishna derzhava». (2019) [Strategy for popularizing the Ukrainian language until 2030 «A strong language is a successful state»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/596-2019-%D1%80#Text (ukr).

Sydorenko, V. V. & Shven, Ya. L. (2017). Atestatsiia osib, yaki pretenduiut na vstup na derzhavnu sluzhbu, shchodo vilnoho volodinnia derzhavnoiu movoiu [Certification of persons applying for public service regarding fluency in the state language]. K.: TsIPPO DVNZ «Universytet menedzhmentu osvity» NAPN Ukrainy (ukr).

Zalizniak, A. M. (2013). Movlennieva kompetentnist yak skladova protsesu profesiinoi pidhotovky maibutnoho vykhovatelia [Speech competence as a component of the process of professional training of the future teacher]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 8, 64–170 (ukr).

Zaporozhchenko, M. V. (2020). Mediaosvita Mykolaivshchyny: eksperymentalna ta proiektna robota v Mykolaivskomu oblasnomu instytuti pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Media education of the Mykolaiv Region: experimental and project work at the Mykolaiv In-Service Teachers Training Institute]. Veresen, 4 (87), 118–126 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-30

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають