УДК 37.016:811.161.2+37.013 ORCID 0000-0002-5947-0387 ЛІТЕРАТУРНА СПАДЩИНА К. УШИНСЬКОГО ЯК ОСНОВА ТЕКСТОЦЕНТРИЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Анастасія Кузнєцова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Ключові слова:

комунікативні вміння; літературна спадщина К. Ушинського; методи й прийоми роботи з текстом; сучасний урок української мови; сучасні освітні технології; текст; текстоцентричний підхід.

Анотація

У статті розглянуто проблему використання літературної спадщини видатного українського педагога ХХ століття Костянтина Ушинського як основи текстоцентричної технології на уроці української мови в середній школі.

Запропоновано оригінальні завдання до багатих за змістом і задумом казок й оповідань К. Ушинського, що допоможуть сучасному вчителю розвивати в здобувачів освіти самостійність, уміння й навички партнерської взаємодії, критичне і творче мислення, зв’язне монологічне й діалогічне мовлення, емоційне ставлення до освітнього процесу, бажання самовдосконалюватися й бути в постійному розвитку.

Посилання

Andriiets, O. M. (2019). Tekstotsentryzm u rozvytku dyskursnoi kompetentnosti suchasnoho starshoklasnyka [Text-centrism in the development of discourse competence of the modern high school student]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky, 3 (326), 97–106. DOI: 10.12958/2227-2844-2019-3(326)-97-106 (ukr).

Bader, V. I. (2019). Formuvannia tekstotvorchoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly u konteksti profesiinoho standartu na profesiiu [Developing of text-creating competence of future primary school teachers in the context of the professional standard for the profession]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Pedahohichni nauky, 2, 87–92. DOI: 10.31651/2524-2660-2019-2-87-92 (ukr).

Hlazova, O. (2013). Tekstotsentrychnyi pidkhid u vyvchenni ukrainskoi movy: metodychni rekomendatsii dlia vchyteliv, yaki pratsiuiut u 5 klasi [Text-centric approach in the study of the Ukrainian language: guidelines for teachers working in 5th grade]. Retrieved from: http://media.ippo.kubg.edu.ua/wpcontent/uploads/2014/08/textocentr_pidhid.doc (ukr).

Holub, N. B. (2013). Osoblyvosti tekstotvorchoi diialnosti uchniv 5–7 klasiv v umovakh kompetentnisnoho navchannia ukrainskoi movy [Peculiarities of text-making activity of pupils of 5–7 grades in the conditions of competence teaching of the Ukrainian language]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky. 20, 72–76 (ukr).

Kuznietsova, A. (2019). Vykorystannia tvorchoi spadshchyny K. Ushynskoho na suchasnomu urotsi ukrainskoi movy [Using of K. Ushinsky's creative heritage in the modern Ukrainian language lesson]. «Vichne dytynstvo dushi» (do 195-richchia z dnia narodzhennia K. D. Ushynskoho): tezy dopovidei oblasnykh pedahohichnykh chytan (pp. 2–95). Mykolaiv : MOIPPO (ukr).

Lysanyk, Kh. (2017). Kazka yak odyn iz efektyvnykh zasobiv formuvannia leksychnoi kompetentnosti [A fairy tale as one of the effective means of forming lexical competence]. Anhliiska mova u mizhdystsyplinarnomu konteksti bezperervnoi osvity: materialy V Mizhnarodnoi studentskoi Internet-konferentsii (pp. 169–174). Kamianets-Podilskyi (ukr).

Navchalna prohrama «Ukrainska mova» dlia 5–9 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (za novym Derzhavnym standartom bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity): dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv z ukrainskoiu movoiu navchannia (2017) Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalni programi/navchalni-programi-5-9-klas (ukr).

Semelit, O. V. (2015). Tekstotsentrychnyi pidkhid u metodytsi vykladannia ukrainskoi movy yak zasib formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv [Text-centric approach in the methodology of teaching the Ukrainian language as a means of forming students' communicative competence]. Tavriiskyi visnyk osvity, 2(50), 237–245 (ukr).

Ushynskyi, K. D. (2012). Chotyry bazhannia: kazky ta opovidannia dlia ditei [Four wishes: fairy tales and stories for children]. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan (ukr).

Yaremchuk, N. S. (2012). Linhvodydaktychnyi aspekt udoskonalennia navychok hovorinnia [Linguodidactic aspect of improving speaking skills]. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 4, 10–16 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-14

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають