УДК 37.016:808.1+82 (477) ORCID iD 0000-0002-5947-0387 ДИДАКТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ ПОЕТИЧНИХ ТЕКСТІВ Д. КРЕМІНЯ НА УРОЦІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Анастасія Кузнєцова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Ключові слова:

Ключові слова: дидактичні можливості тексту, методи й прийоми роботи з текстом, поетичні тексти, сучасні освітні технології, урок української мови.

Анотація

У статті проаналізовано проблему використання поетичної спадщини видатного письменника Миколаївщини, публіциста й перекладача Д. Креміня на уроці української мови. Розкрито методичну й естетичну цінність віршів митця під час вивчення всіх мовознавчих розділів. Розроблено оригінальні завдання на основі його поетичних текстів для опанування мовних тем на різних рівнях крізь призму наукового симбіозу текстоцентризму (текстотворчості) й провідних освітніх технологій: особистісно орієнтованого й продуктивного навчання, технологій розвитку критичного мислення і творчої особистості, педагогіки партнерства й ейдотехніки.

Посилання

References

Badenkova, V. (2015). Funktsionalno-semantychni osoblyvosti slovotvirnoi realizatsii zaperechennia v zbirtsi D. Kremenia «Zamurovana muzyka» [Functional and semantic features of negative sentences word-formation in Dmytro Kremin's collection «Bricked-up music»]. Studia methodologica, 40, 284–291 (ukr).

Halenko, A. M. (2011). Formuvannia linhvokrainoznavchoi kompetentsii na materiali poetychnykh tvoriv [Development of linguistic and social competences on the base of poetic works]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, 6 (217), 100–107 (ukr).

Horokh, H. V. (2014). Dytiachi poetychni teksty yak osnovnyi dydaktychnyi material na urokakh ukrainskoi movy [Children's poetic texts as the main didactic resource in Ukrainian language lessons]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka, 17, 141–147 (ukr).

Hreb, M., Hrona, N. (2019). Ese v pochatkovii shkoli: kompozytsiini osoblyvosti, metodyka napysannia [Writing essays in primary school: composition and methodology]. Naukovi zapysky BDPU, Pedahohichni nauky, 2, 143–150. DOI: 10.31494/2412-9208-2019-1-2 (ukr).

Kremin, D. (2014). Medovyi misiats u Karfaheni: Vybrani virshi ta symfonii [The honeymoon in Carthage: Selected Poems and Symphonies]. Mykolaiv : Ilion (ukr).

Kremin, D. (2014). Slozy Sukhoho Fontanu. Liryka [The tears of the Dry Fountain. Lyrics]. Mykolaiv : Vydavets Shamrai P. M. (ukr).

Kremin, D. (2011). Zamurovana muzyka: liryka, symfonii, poemy [Bricked-up music: lyrics, symphonies, poems]. K. : Yaroslaviv Val (ukr).

Kucheruk, O. A. (2006). Navchalnyi tekst yak faktor movno-estetychnoho vplyvu [Tutorial text as a factor of linguistic and aesthetic influence]. Osnovy estetychnoho vykhovannia v shkilnomu kursi ukrainskoi movy (pp. 27–43). Zhytomyr (ukr).

Navchalna prohrama «Ukrainska mova» dlia 5–9 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (za novym Derzhavnym standartom bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity): dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv z ukrainskoiu movoiu navchannia (2017). Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalni programi/navchalni-programi-5-9-klas (ukr).

Nikitina, A. (2015). Linhvodydaktychnyi analiz tekstu posibnyka yak zasib navchannia studentiv-filolohiv [Linguistic and didactic analysis of the textbook as a means of teaching philology students]. Narodna osvita, 3. Retrieved from: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=3702 (ukr).

Vasylkivska, N. A. (2018). Formuvannia u molodshykh shkoliariv umin pratsiuvaty iz zaholovkom tekstu [Developing the primary school students' skills to work with the title of the text]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 4, 126–133. DOI: 10.32405/2411-1317-2018-4-126-133 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-31

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають