ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НОРМ УКРАЇНСЬКОГО ПРАВОПИСУ (2019) В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ МИКОЛАЇВЩИНИ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.08Ключові слова:
варіантні й інваріантні зміни, імплементація Українського правопису (2019), методи й форми вдосконалення орфографічної грамотності, мовленнєва / державомовна компетентність, правописний тренінгАнотація
У науково-методичній статті розкрито практичні аспекти впровадження чинних орфографічних норм у закладах освіти Миколаївщини протягом 2019–2024 рр. Визначено основні виклики на шляху до імплементації Українського правопису (2019) та особливості його адаптаційного періоду. Проаналізовано основні методи й форми вдосконалення орфографічної грамотності педагогів Миколаївської області. Висвітлено роль компетентнісно та діяльнісно орієнтованого варіативного модуля «Український правопис–2019» та авторського навчального курсу «Правописна грамотність сучасного освітянина» в лінгводидактичній підготовці педагогічних працівників. Уперше запропоновано розробку тренінгу «Варіантні й інваріантні нововведення Українського правопису (2019)» як складника зазначеного курсу.
Посилання
Avramenko, O. M. (2019). Bulo – stalo: zminy v pravopysi [Was – became: changes in spelling]. K. : Vydavnytstvo «Darynka» (ukr).
Kochukova, N. I. & Bodra, I. A. (2019). Funktsionuvannia feminityviv u movi ukrainskykh internet-vydan [Functioning of feminitives in the language of Ukrainian online publications]. Naukovyi visnyk DDPU imeni I. Franka. Seriia «Filolohichni nauky». Movoznavstvo, 12, 90–93. DOI https://doi.org/10.24919/2663-6042.12.2019.189250 (ukr).
Kuznietsova, A. M. (2023). Infomediina hramotnist yak instrument movlennievoho samorozvytku suchasnoho pedahoha [Infomedia literacy as a tool of speech self-development of a modern teacher]. Psykholoho-andrahohichnyi suprovid pedahoha v umovakh pisliavoiennoho vidnovlennia osvitnoho seredovyshcha, Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii, 98–102 (ukr).
Lyst MON Ukrainy vid 23.08.2019 # 1/9–530 «Shchodo vprovadzhennia norm novoi redaktsii Ukrainskoho pravopysu v osvitnomu protsesi» (2019). Retrieved from: http://surl.li/glvlbk (ukr).
Nakaz MON Ukrainy vid 29.07.2019 # 1033 «Pro vprovadzhennia novoi redaktsii Ukrainskoho pravopysu» (2019). Retrieved from: https://mon.gov.ua/npa/pro-vprovadzhennya-novoyi-redakciyi-ukrayinskogo-pravopisu (ukr).
Neliuba, A. M. (2023). «Ukrainskyi pravopys» i totalna feminityvizatsiia [«Ukrainian spelling» and total feminization]. Ukrainska mova, 3, 58–67. DOI https://doi.org/10.15407/ukrmova2023.03.058 (ukr).
Tereshchenko, V. M. (2019). Navchalno-metodychnyi posibnyk: Metodyka realizatsii ukrainskoho pravopysu v novii redaktsii u zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Methodology for the implementation of Ukrainian spelling in the new edition in institutions of general secondary education]. Kharkiv: Soniashnyk (ukr).
Ukrainskyi pravopys [Ukrainian spelling] (2019). Kharkiv: Vydavnytstvo «Folio» (ukr).Ukrainskyi pravopys [Ukrainian spelling] (2019). Kyiv: Naukovo-vyrobnyche pidpryiemstvo «Vydavnytstvo “Naukova dumka” NAN Ukrainy» (ukr).
Law of Ukraine «On Ensuring the Functioning of the Ukrainian Language as a State Language». (2019). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2704-19#Text (ukr).