ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.4.2021.03Ключові слова:
гуманізація освіти; демократичний підхід; педагогіка партнерства; співробітництво; учасники освітнього процесу.Анотація
У статті розкрито сутність поняття «педагогіка партнерства» як напряму педагогічного мислення і практичної діяльності, спрямованого на демократизацію і гуманізацію освітнього процесу. Виявлено, що в умовах модернізації української освіти одним із головних векторів оптимізації навчання є створення сприятливої атмосфери співробітництва «педагогічного трикутника»: учитель – учні – батьки. Зазначене завдання має реалізовуватися в спільній кооперації: учитель-учні, учитель-батьки. Саме так можливе оптимальне взаєморозуміння, досягнення єдності інтересів із метою особистісного розвитку дитини. Висвітлено ідеї педагогічного партнерства, які закорінені у вітчизняній національній традиції. Нові підходи до реалізації принципів педагогіки партнерства викладено в таких чинних законодавчих освітніх документах, як: Закон України «Про повну загальну середню освіту» та Концепція Нова українська школа.
Посилання
Bereza, V. Ya. (2015). Vidomi vitchyzniani pedahohy, pysmennyky, narodna mudrist pro vykhovnyi potentsial ukrainskoi rodyny [Famous Russian teachers, writers, folk wisdom about the educational potential of the Ukrainian family]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky, vyp. 32 (365), 12–17 (ukr).
Bibik, N. M. (Ed.). (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: an adviser for teachers]. Kyiv: TOV «Vydavnychyi dim «Pleiady» (ukr).
Kokhanova, O. P. (2011). Psykholohiia partnerskoi vzaiemodii v osviti: navchalno-metodychnyi posibnyk [Psychology of partnership interaction in education: an educational and methodical manual]. Kyiv: Vyd-vo PP Shcherbatykh O. V. (ukr).
Kravchenko, T. V. (2013). Osnovni pidkhody do orhanizatsii vzaiemodii simi ta shkoly yak faktora sotsializatsii ditei shkilnoho viku [Basic approaches to organizing Family-School interaction as a factor of socialization of school-age children]. Psykholoho-pedahohichni problemy silskoi shkoly, 47, 136–142 (ukr).
Kravchenko, T. V. (2009). Sotsializatsiia ditei shkilnoho viku u vzaiemodii simi i shkoly [Socialization of school-age children in the interaction of family and school]. Kyiv: Feniks (ukr).
Kysla, O. & Landar, T. (2019). Realizatsiia idei Novoi ukrainskoi shkoly shliakhom vzaiemodii shkoly ta rodyny [Implementation of the ideas of the new Ukrainian school through interaction between school and family]. Molodyi vchenyi, 8, 241–244 (ukr).
Nazarenko, L. A. (2020). «Zmishane navchannia» yak krok do komfortnoi osvity, yoho sutnist i perevahy [«Іnverted learning as an innovative form of educational process organization»]. Osvitolohichnyi dyskurs, 4 (31), 163 – 181. DOI: 10.28925/2312-5829.2020.4.11.
On approval of the Concept of implementation of state policy in the field of reforming general secondary education "New Ukrainian School" for the period up to 2029: order of the Cabinet of Ministers of Ukraine № 988-r of December 14, 2016 [Electronic resource]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-р#Text (ukr).
On full general secondary education: the law of Ukraine № 463-IX of January 16, 2020 [Electronic resource]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#n984 (ukr).
Sukhomlynskyi, V. O. (1988). Sto porad uchytelevi [One hundred tips for a teacher] Kyiv: Radianska shkola (ukr).
Udalova, A. S. (2016). Kak vystraivat' algoritmy uspeshnogo social'nogo partnerstva sem'i i shkoly? [How to build algorithms for successful social partnership between family and school?]. Vospitanie v shkole, 4, 89–92 (rus).