АКТИВНІСТЬ ПСИХОЛОГА СИСТЕМИ ОСВІТИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ЕТИЧНІ ДИЛЕМИ

Автор(и)

  • Тетяна Сливінська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-4401-8451
  • Людмило Опанасенко Навчально-науковий центр соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню, Чорноморський національний університет імені Петра Могили https://orcid.org/0000-0001-6641-4634

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2022.10

Ключові слова:

етична рамка, етичні дилеми, етичні принципи та норми, контент, мережева поведінка, професійна етика, соціальні мережі

Анотація

У статті автори порушують питання професійної етики психолога системи освіти, які пов’язані з веденням фахівцями в сучасних соціальних мережах персональної сторінки або офіційної сторінки групи освітнього закладу. Розкривають поширені етичні дилеми, які виникають під час наповнення контентом профілю, зауважують на факти порушення етичних засад психологічної діяльності. У дослідженні вперше визначено типові дії психолога системи освіти у ході вирішення етичних дилем мережевої поведінки, які можуть призвести до порушення норм та принципів професійної етики, та запропоновано загальну етичну рамку для збереження екологічності впливу професійної спільноти психологів на користувачів ресурсами соціальних мереж.

Посилання

Chunikhina, S. L. (2021). Etychni zasady diialnosti politychnoho psykholoha [Ethical principles of activity of a political psychologist]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Psykholohiia. Uzhhorod: Vydavnychyi dim «Helvetyka». Vypusk 3, 125–130. DOI: https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2021.3.24 (ukr).

Etychnyi kodeks psykholoha: Natsionalna psykholohichna asotsiatsiia Ukrainy [Code of ethics of a psychologist: National Psychological Association of Ukraine]. K., 2021. Retrieved from: https://www.npa-ua.org/_files/ugd/86d9b8_91576161f5464bc2a8b1fa49dc327fd4.pdf (ukr).

Horbunova, V. V. (2008). Etychni dylemy u praktytsi psykholohichnoi dopomohy [Ethical dilemmas in the practice of psychological assistance]. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota, 8, 3–5 (ukr).

Katolyk, H. V. (2017). Psykholohiia formuvannia profesiinoi kontseptsii praktychnoho psykholoha [Psychology of the formation of the professional concept of a practical psychologist]. (Doctor’s thesis). K., 353 (ukr).

Klymchuk, V. O. (2005). Tsinnisni zasady pobudovy systemy psykholohichnoi etyky [Value principles of building a system of psychological ethics]. Naukovi zapysky Instytutu psykholohii imeni H. S. Kostiuka APN Ukrainy. K.: Hlavnyk. Vyp. 26, v 4-kh tomakh. Tom 2, 278–281 (ukr).

Kohan, K. M. (2014). Sotsialni merezhi yak element novoho sotsialnoho seredovyshcha. [Social networks as an element of the new social environment]. Mizhnarodnyi naukovyi forum: sotsiolohiia, psykholohiia, pedahohika, menedzhment. K.: TOV «NVP «Interservis». Vyp. 16, 61–71 (ukr).

Yablonska, T. M. & Bulatevych, N. M. (2018). Etychni vymiry diialnosti psykholoha v praktytsi psykholohichnoho konsultuvannia [Ethical dimensions of psychologist activity in the practice of psychological counseling]. PSYCHOLOGICAL JOURNAL, 5(15), 237–251. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2018.5.15 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-22

Номер

Розділ

Статті