ПРОФЕСІЙНА ОРІЄНТАЦІЯ В НУШ: РЕАЛІЗАЦІЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО РІВНЯ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Автор(и)

  • Тетяна Сливінська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-4401-8451
  • Любов Погорєлова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-8462-7737

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2.2024.06

Ключові слова:

професійне самовизначення, всеукраїнський експеримент «Професійна орієнтація в новій українській школі», інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут», професійна орієнтація здобувачів освіти

Анотація

У методичній статті висвітлено основні аспекти реалізації експерименту всеукраїнського рівня за темою «Професійна орієнтація в Новій українській школі» на Миколаївщині. Досліджено низку наукових праць із цієї проблеми. Подано дані «Базового моніторингового дослідження щодо професійної орієнтації учнів у закладах ЗСО». Уперше представлено особливості інформаційно-методичного та координаційного супроводу експерименту, що здійснювали педагогічні працівники навчально-методичних лабораторій практичної психології та соціальної роботи й акмеології Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Описано досвід реалізації експерименту в закладах освіти Миколаївської області. Репрезентовано методичний комплект посібників із профорієнтації (початкова школа, адаптаційний цикл базової середньої освіти).

Посилання

Klochkova, A. V. (2023). Problema realizatsii proforiientatsiinoi roboty z ditmy z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v zakladi zahalnoi serednoi osvity [The problem of implementation of vocational guidance work with children with special educational needs in a general secondary education institution]. Veresen. Naukovo-metodychnyi informatsiinyi zhurnal, 1(96), 180–119. Mykolaiv. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.2.2023.10 (ukr).

Merzliakova, O. L. Vzaiemozviazok protsesiv samorozvytku ta profesiinoho samovyznachennia uchnivskoi molodi (2009). [Interrelationship between the processes of self-development and professional self-determination of students]. (ukr).

Ponomarova, N., & Arkatova, O. (2022). Providni idei kontseptsii proforiientatsiinoi roboty u NUSh. Materialy XX naukovo-metodychnoi konferentsii zdobuvachiv vyshchoi osvity ta molodykh uchenykh «Naumovski chytannia», prysviachenoi 300-richchiu z dnia narodzhennia Hryhoriia Skovorody [Leading ideas of the concept of career guidance work at National University of Higher Education]. (Ed. Zhernovnykova O. A.). KhNPU im. H. S. Skovorody. Kharkiv: KhNPU. Retrieved from: http://surl.li/rtzif (ukr).

Proiekt Kontseptsii «Profesiina oriientatsiia v novii ukrainskii shkoli» (2021). [Project Concept «Professional orientation in the new Ukrainian school»]. Retrieved from: http://surl.li/rayvz (ukr).

Regulations on professional orientation of young people studying. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0198-95#Text (ukr).

Sait Vseukrainskoho proiektu «Profesiina oriientatsiia v novii ukrainskii shkoli». [The website of the All-Ukrainian project «Professional orientation in the new Ukrainian school»]. Retrieved from: https://kariera.in.ua/uk/courses/?tags=371 (ukr).

Shepitko, V. I., Boruta, N. V., Stetsuk, Ye. V. & ta in. (2022). Orhanizatsiia ta zdiisnennia proforiientatsiinoi roboty sered starshoklasnykiv – rozshyriuie yim mozhlyvosti u proforiientatsiinomu vybori [Organization and implementation of career guidance work among high school students – expands their opportunities in career guidance choice]. Modern directions of scientific research development: Proceedings of VIII International Scientific and Practical Conference, Chicago, USA 26–28 January 2022. ‒ Chicago, 592–595. Retrieved from: http://surl.li/rtpah (ukr).

Varnavska, I. V. (2021). Orhanizatsiia proforiientatsiinoi diialnosti v zakladakh osvity [Organization of career guidance activities in educational institutions]. Retrieved from: http://surl.li/rtoom (ukr).

Vitomskyi, Yu. L., Bondarenko, S. Yu. & ta in. (2021). Suchasni metody proforiientatsiinoi roboty yak umova formuvannia v uchniv NUSh zdibnostei planuvaty ta realizovuvaty personalnyi osvitno-profesiinyi marshrut [Modern methods of career guidance work as a condition for the formation of NUS students' abilities to plan and implement a personal educational and professional route]. Perspektyva ta innovatsii nauky, 5 (5). DOI https://doi.org/10.52058/2786-4952-2021-5(5)-735-746. Retrieved from: http://surl.li/ruaxr (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-19

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають