ПЕРМАНЕНТНЕ ОНОВЛЕННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ЧЕРЕЗ УЧАСТЬ У ЛЕКТОРІЇ «ЛЮДИНА У ВСЕСВІТІ»
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.3.2023.07Ключові слова:
оновлення, перманентність, чинник, учителі природничо-математичних дисциплін і технологій, фахова компетентність, лекторійАнотація
У статті йдеться про оновлення фахової компетентності вчителів природничо-математичних дисциплін і технологій через використання ресурсів обласного лекторію «Людина у Всесвіті» як одного із заходів, які проводить кафедра теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та складників організаційно-педагогічних умов здійснення наукового дослідження з теми «Синергія можливостей STEM-освіти у підвищенні фахової компетентності вчителів природничо-математичної освіти і технологій». З’ясовано суть і структуру фахової компетентності вчителів природничо-математичних дисциплін і технологій.
Обґрунтовано підбір його учасників; запропоновано підхід у визначенні тематики і науково-методичних орієнтирів використання змісту доповідей науково-педагогічних працівників кафедри в освітніх процесах природничо-математичних дисциплін і технологій.
Посилання
Astronomiia. 10–11 klasy. (2018). Navchalni prohramy dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Astronomy. 10–11 grades. Educational programs for general educational institutions]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/astronomiya-avtorskij-kolektiv-pid-kerivnicztvom-yaczkiva-yaya.pdf (ukr).
Biolohiia i ekolohiia. 10–11 klasy (riven standartu, profilnyi riven). (2017). Navchalna prohrama dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Biology and ecology. Grades 10–11 (standard level, profile level). Curriculum for institutions of general secondary education]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (ukr).
Biolohiia. 6–9 klasy. (2017). Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Biology. 6–9 grades. Curriculum for general educational institutions]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (ukr).
Davos 2017: Temy i liudy – DW [Davos 2017: Topics and People – DW]. Retrieved from: dw.com https://www.dw.com › davos-2017 (ukr).
Fizyka i astronomiia. (2011). Navchalni prohramy dlia 10–11 klasiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity (riven standartu, profilnyi riven) [Physics and astronomy. Educational programs for grades 10–11 of general secondary education institutions (standard level, profile level)]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (ukr).
Fizyka. 7–9 klasy. (2017). Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Physics. 7–9 grades. Curriculum for general educational institutions]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (ukr).
Khimiia. 7–9 klasy. (2017). Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Chemistry. 7–9 grades. Curriculum for general educational institutions]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (ukr).
Khimiia. 10–11 klasy (riven standartu, profilnyi riven). (2017). Navchalna prohrama dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Chemistry. Grades 10–11 (standard level, profile level). Curriculum for institutions of general secondary education]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (ukr).
Klymenko, L. O. (2016). Reklamno-propahandyctskyi prospekt vyiznoho lektoriiu «Liudyna u Vsesviti» [Advertising prospectus of the field lecture «Man in the Universe»]. Mykolaiv: OIPPO (ukr).
Klymenko, L. O. (2018). Reklamno-propahandyctskyi prospekt vyiznoho lektoriiu «Liudyna u Vsesviti» [Advertising prospectus of the field lecture «Man in the Universe»]. Mykolaiv: OIPPO (ukr).
Klymenko, L. O. (2019). Reklamno-propahandyctskyi prospekt vyiznoho lektoriiu «Liudyna u Vsesviti» [Advertising prospectus of the field lecture «Man in the Universe»]. Mykolaiv: OIPPO (ukr).
Klymenko, L. O. (2022). Synerhiia mozhlyvostei STEM-osvity u pidvyshchenni fakhovoi kompetentnosti vchyteliv pryrodnycho-matematychnoi osvity i tekhnolohii [Synergy of opportunities of STEM education in increasing the professional competence of teachers of science and mathematics education and technology]. Veresen, 3, 29–38. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2022.04 (ukr).
Liskovych, O. V. (2023). Vykorystannia mozhlyvostei STEM-osvity u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii vchyteliv fizyky ta astronomii [Using the possibilities of STEM education in the process of improving the qualifications of physics and astronomy teachers]. Veresen, 2, 40–49 (ukr).
Martynenko, S. A. (2013). Fakhova kompetentnist: psykholoho-pedahohichnyi aspekt [Professional competence: psychological and pedagogical aspect]. Naukova osvita. Elektronne naukove fakhove vydannia. Rozdil 2. Pedahohichni nauky. Vypusk 2 (20). Retrieved from: narodnaosvita.kiev.ua. (ukr).
Matematyka. 5–9 klasy. (2017). Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Math. 5–9 grades. Curriculum for general educational institutions]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (ukr).
Melnyk, V. K. (2009). Upravlinska kompetentnist yak faktor profesiinoho rozvytku kerivnyka shkoly v systemi pisliadyplomnoi osvity [Managerial competence as a factor in the professional development of the head of the school in the system of postgraduate education]. In A. I. Chmil & V. I. Maslov. Pidhotovka kerivnyka navchalnoho zakladu do upravlinskoi diialnosti v rynkovykh umovakh, 1–11. Retrieved from: https://lib.iitta.gov.ua › (ukr).
Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives]. K.: «K.I.S.». Retrieved from: https://naurok.com.ua. (ukr).
Pasynchuk, K. (2013). Sutnist poniattia «fakhova kompetentnist» maibutnoho pratsivnyka sluzhby tsyvilnoho zakhystu [The essence of the concept of «professional competence» of a future employee of the civil protection service]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197744 (ukr).
Petechuk, V. M., Petechuk, Yu. V. & Petechuk, K. M. (2021). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti pratsivnykiv novoi ukrainskoi shkoly v umovakh pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Development of professional competence of employees of the new Ukrainian school in the conditions of postgraduate pedagogical education]. Zhytomyr, 174–178 (ukr).
Protasova, N. H. (2002). Metodolohichni osnovy rozvytku ta vdoskonalennia systemy pisliadyplomnoi osvity [Methodological foundations of the development and improvement of the postgraduate education system]. Pisliadyplomna osvita v Ukraini, 2, 7–10. Kyiv (ukr).
Shevchenko, I. A. (2018). Suchasni pidkhody do vyznachennia sutnosti poniattia fakhova kompetentnist uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin [Modern approaches to defining the essence of the concept of professional competence of science teachers]. Candidate’s thesis. Vinnytsia (ukr).
Skiba, N. Ya. (2014). Poniattia i struktura fakhovoi kompetentnosti vykladachiv inozemnoi movy za profesiinym spriamuvannia [The concept and structure of the professional competence of foreign language teachers by professional direction]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika. Sotsialna robota». Vypusk 31, 164–166 [Elektronnyi resurs]. Retrieved from: https://dspace.uzhnu.edu.ua. (ukr).
Tekhnolohii. 10–11 klasy. (2017). Navchalni prohramy dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Technologies. 10–11 grades. Educational programs for general educational institutions]. Retrieved from. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (ukr).
Yakymy budut osnovni 10 navychok u 2025 rotsi – NUSh [What will be the main 10 skills in 2025 – NUSH]. Retrieved from: nus.org.ua https://nus.org.ua › news › (ukr).
Yelnykova, H. V. & Maslov, V. I. (2008). Modeliuvannia upravlinskoi kompetentnosti kerivnyka zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Modeling the managerial competence of the head of a comprehensive educational institution]. Imidzh suchasnoho pedahoha, 3–4 (82–83), 3–8 (ukr).