УДК 378. 5:37 ORCID іD 0000 0003 2007 8967 ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УЧНІВ МЕТАПРЕДМЕТНИМИ ЗНАННЯМИ ТА СПОСОБАМИ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Людмила Клименко МОІППО

Ключові слова:

Ключові слова: метапредметний підхід, метапредметні знання, метатеми, метапредметна діяльність, узагальнені способи навчання, післядипломна педагогічна освіта, STEM-освіта.

Анотація

Ідеться про підготовку вчителів природничо-математичних дисциплін під час підвищення кваліфікації в системі післядипломної педагогічної освіти до забезпечення учнів метапредметними знаннями та узагальненими способами діяльності. Аналізуються наукові дослідження вітчизняних та зарубіжних учених щодо метапредметного підходу в навчанні.  Результати їніх досліджень обрано як наукове підгрунтя для розробки  метапредметних тем занять  та засобів метапредметної діяльності учнів.

Висвітлюється один із засобів метапредметної діяльності учнів – використання універсальних дослідів узагальнювального змісту. Акцентується на значущості метапредметного підходу в освітньому процесі як одного зі шляхів забезпечення впровадження засад світового освітнього бренду  STEM-освіти. STEM-освіта передбачає підвищення рівня інтеграції знань,  що  допомагає сприймати світ як цілісну систему.          Зазначаються перспективи дослідження підготовки вчителів до реалізації метапредметності учнів.

Посилання

References

Aristotel. Vikipediia [Aristotle. Wikipedia]. Retrieved from (23.07.2020): uk.wikipedia.org (ukr).

Boltaeva, G. (2013). Vozmozhnosti realizatsii metapredmetnogo podkhoda v nachalnoj shkole [Possibilities of realization of meta-subject approach in primary school]. Molodoj uchenyj, 12 (59), 406–409. Retrieved from (22.07.2020): https: moluch.ru (rus).

Ishchenko, V. (2017). Metapredmetnyi kharakter analitychnykh umin ta navychok maibutnikh fakhivtsiv iz dokumentoznavstva ta informatsiinoi diialnosti [Meta-subject character of analytical skills and abilities of future specialists in document science and information activity]. Pedahohichni nauky: Mykolaivskyi natsionalnyi universytet im. V. O. Sukhomlynskoho, 4 (59), 217–223. Mykolayiv (ukr).

Khutorskaya, A. (n.d.). O metapredmetnoj gramotnosty [On meta-subject literacy]. Retrieved from: khutorskoy.ru (21.07.2020) (rus).

Klymenkо, L. O. (2016). Udoskonalennia navychok uchytelia-pryrodnychnyka z uprovadzhennia v navchlnyi protses metodiv piznannia pryrody (u mezhakh STEM-osvity) [Improving the skills of a teacher-naturalist to implement in the educational process of methods of knowledge of nature (within STEM-education)]. Kherson: Vydavnychyi dim «Helvetyka». Molodyi vchenyi: nauk. zhurnal,10 (37), zhovten, 244–248 (ukr).

Kontseptsiia «Nova ukrainska shkola». Rishennia kolehii MON Ukrainy vid 27.10.2016 [The concept of the «New Ukrainian School». Decision of the Board of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 27.10.2016.]. Retrieved from: https://osvita.ua (31.07.2020) (ukr).

Malynych, S. (2019). Dyvovyzhnyi fuleren, abo Pro filosofiiu, arkhitekturu, futbol ta Nobelivski premii [Amazing fullerene, or On philosophy, architecture, football and Nobel Prizes]. «Kolosok». Vydavnytstvo ST «Miski informatsiini systemy», 1, 2–11 (ukr).

Popel, P. & Kryklia, L. (2019). Khimiia (riven standartu): pidruch. dlia 11 kl. zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Chemistry (standard level): textbook for 11 classes institutions of general secondary education]. Kyiv: VTs «Akademiia» (ukr).

Smirnova, I. (n.d.). Realizacija metapredmetnogo podhoda v obuchenii geometrii [Implementation of the meta-subject approach in teaching geometry]. Retrieved from: cyberleninka.ru. (10.08.2020). DOI. 10. 1834/2310–2018-2-94-99 (rus).

Trubachova, S. E. (2015). Profesiino zoriientovana metaproektna diialnist uchniv v umovakh kompetentnisnoho pidkhodu [Professionally oriented metaproject activity of students in terms of competence approach]. In Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Seriia «Pedahohichni nauky»: zb. nauk. рrats, 15, 305–310. Poltava: Poltav. nats. ped. un-t imeni V. H. Korolenka (ukr).

Ukhvaleno Kontseptsiiu rozvytku pryrodnnychno-matematychnoi osvity (STEM-osvity) v Ukraini [The Concept of development of natural and mathematical education (STEM-education) in Ukraine was approved]. (n. d.). Retrieved from: rakhiv-osvita.gov.ua (07.08.2020) (ukr).

Vaskivska, H. (2012). Metapredmetnyi pidkhid do formuvannia systemy znan pro liudynu yak odyn iz pryntsypiv suchasnohо pidruchnykotvorennia [Meta-subject approach to the formation of a system of knowledge about man as one of the principles of modern textbook]. Problemy suchasnoho pidruchnyka: zb. nauk. рrats, 12, 42–50. K.: Ped. dumka (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Статті