СУЧАСНІ СТРАТЕГІЇ СТВОРЕННЯ СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Наталія Клименюк Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-8442-8466

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2024.11

Ключові слова:

педагог, професійне становлення, професійний розвиток, «середовище професійного становлення», стратегії

Анотація

У науково-методичній статті досліджено сучасні стратегії формування сприятливого середовища для професійного становлення педагога. Проаналізовано ключові підходи, які сприяють розвиткові фахових компетентностей, підвищенню кваліфікації та мотивації до роботи. Сформульовано визначення «стратегії створення середовища професійного розвитку». Актуалізовано проблему необхідності вибудовування такого середовища, яке б умотивовувало до постійного підвищення компетентності педагогічних працівників. Особливу увагу звернено на конструювання основних стратегій професійного розвитку вчителів, таких, як: освітні, психологічні, мотиваційні, використання сучасних технологій. Наведено дані емпіричної розвідки щодо оцінки ступеня спрямованості педагогів на професійний саморозвиток. Уперше на основі отриманих емпіричних даних визначено основні умови, що впливають на ефективність становлення педагога в умовах сучасної освітньої системи.

Посилання

Chekaniuk, K. O. (2022). Zbalansovane formuvannia osvitnoho seredovyshcha profesiinoho rozvytku vchytelia [Balanced formation of the educational environment of the teacher's professional development]. Pedahohika i osvita: III Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia. Paryzh, Frantsiia «débats scientifiques et orientations prospectives du développement scientifique», 8 lypnia, 276–278. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-08.07.2022.080 (ukr).

Kolomiiets, N. A. (2021). Osobystisno-profesiinyi rozvytok pedahoha: poniattia i zmist [Personal and professional development of a teacher: concept and content]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 4, 72–79. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2021.250154 (ukr).

Kovalchuk, V. I. & Maslich, S. V. (2020). Stvorennia seredovyshcha profesiinoho rozvytku pedahohichnykh pratsivnykiv zakladu profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity [Creating an environment for professional development of pedagogical workers of a professional (vocational and technical) education institution]. Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka / Pedahohichni nauky pedagogical sciences. Vyp. 43, 29–37. DOI: https://doi.org/ 10.31376/2410-0897-2020-2-43-29-37 (ukr).

Malynovych, L. M. (2014). Adaptatsiia molodi do profesiinoi diialnosti [Adaptation of youth to professional activity]. Kompaniia IQ Kholdynh. Retrieved from: https://iqholding.com.ua/blogs/adaptatsiya-molodi-do-profesiinoi-diyalnosti (ukr).

Martynets, L. A. (2018). Zmistova kharakterystyka osvitnoho seredovyshcha profesiinoho rozvytku vchytelia v zakladi zahalnoi serednoi osvity [Content characteristics of the educational environment of the teacher's professional development in the institution of general secondary education]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti, 3 (70), 5–10. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2018_3_3 (ukr).

Miroshnyk, S. I. (2016). Profesiinyi rozvytok pedahoha: suchasni pidkhody [Professional development of a teacher: modern approaches]. Narodna osvita. Vypusk 2 (29). Retrieved from: www.narodnaosvita.kiev.ua/ (ukr).

Nazarenko, L. A. (2020). «Zmishane navchannia» yak krok do komfortnoi osvity, yoho sutnist i perevahy [«Blended learning» as a step towards comfortable education, its essence and advantages]. Osvitolohichnyi dyskurs, 4 (31), 163–181. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.4.11 (ukr).

Pro zatverdzhennia metodychnykh rekomendatsii dlia profesiinoho rozvytku naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv [On the approval of methodological recommendations for the professional development of scientific and pedagogical workers]. Ministerstvo osvity i nauky ukrainy / Nakaz № 1341 vid 30 lystopada 2020 roku. Retrieved from: https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-dlya-profesijnogo-rozvitku-naukovo-pedagogichnih-pracivnikiv (ukr).

Sotska, H. I. & Trynus O. V. (2018). Profesiine stanovlennia molodoho vchytelia v Ukraini: vyklyky suchasnosti, potreby maibutnoho [Professional development of a young teacher in Ukraine: modern challenges, future needs]. Kontseptualni zasady rozvytku osvity doroslykh: svitovyi dosvid, ukrainski realii i perspektyvy. Retrieved from: http://surl.li/ukbqe (ukr).

Tkachuk, N. M. (2015). Innovatsiine osvitnie seredovyshche yak umova rozvytku profesiinoi kompetentnosti pedahohiv [Innovative educational environment as a condition for the development of professional competence of teachers]. Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, 1. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvvnup_2015_1_28 (ukr).

Tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy. Retrieved from: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%D2%C0%CD%CE%C2%CB%C5%CD%CD%DF (ukr).

Tykhonova, T. V. (2021). Model psykholoho-andrahohichnoho suprovodu profesiinoho samorozvytku pedahoha v umovakh pisliadyplomnoi osvity [Model of psychological and andragogic support of professional self-development of a teacher in conditions of post-graduate education]. Veresen, 2 (89), 35–45. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.2.2021.04 (ukr).

Martynets, L. A. (2016). Upravlinnia profesiinym rozvytkom uchyteliv [Management of professional development of teachers]. Vinnytsia: DonNU (ukr).

Vozniuk, O. V. (2013). Rozvytok osobystosti pedahoha v umovakh tsyvilizatsiinykh zmin: teoriia i praktyka [Development of a teacher's personality in the conditions of civilizational changes: theory and practice]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU imeni Ivana Franka. Retrieved from: https://core.ac.uk/download/pdf/42970509.pdf (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-30

Номер

Розділ

Статті