ОБОВ’ЯЗКОВА ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ З МАТЕМАТИКИ – ВИМОГА ЧАСУ ЧИ ЗАЙВЕ НАВАНТАЖЕННЯ НА УЧНІВ ТА ВЧИТЕЛІВ

Автор(и)

  • Ганна Погромська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-6779-3995
  • Наталя Махровська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-9603-6902
  • Еліна Рогожинська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-6289-7162

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2021.07

Ключові слова:

державна підсумкова атестація (ДПА), зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО), математична компетентність, якість освіти, PISA

Анотація

У статті розглянуто причини, з яких в України з 2021 року запроваджено обов’язкову державну підсумкову атестацію (ДПА) з математики у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) для всіх випускників 11 класу та суперечливі погляди, які виникли серед педагогівіз цього приводу. Узагальнено результати опитування, проведеного серед учителів математики Миколаївської області щодо їхнього ставлення до зазначеного питання. Виділено основні підстави такої позиції та проаналізовано вказані педагогами чинники. Розглянуто історію впровадження ЗНО в Україні та етапи введення ДПА з різних предметів. Окреслено значущість розвитку математичної компетентності в учнів як однієї з ключових компетентностей НУШ. Подано авторську позицію щодо запровадження обов’язкової ДПА у формі ЗНО, яка матиме позитивний уплив на підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти.

Посилання

Deiaki pytannia provedennia v 2021 rotsi zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia rezultativ navchannia, zdobutykh na osnovi povnoi zahalnoi serednoi osvity» (zareiestrovano v Ministerstvi yustytsii Ukrainy 01 serpnia 2019 r. # 850/3.3821): Nakaz MON Ukrainy vid 09.07.2019 r. # 945 [Some issues of conducting an external independent evaluation of learning outcomes obtained on the basis of complete general secondary education in 2021 ”(registered with the Ministry of Justice of Ukraine on August 1, 2019 № 850/33821): Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 09.07.2019 № 945]. Ofitsiinyi resurs MON Ukrainy [Official resource of the Ministry of Education and Science of Ukraine]. Retrieved from: http://surl.li/lxfh (ukr).

Natsionalnyi zvit za rezultatamy mizhnarodnoho doslidzhennia yakosti osvity PISA-2018 [National report on the results of the international survey on the quality of education PISA-2018]. Ofitsiinyi resurs Ukrainskoho tsentru otsiniuvannia yakosti osvity. Retrieved from: https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2019/12/PISA_2018_Report_UKR.pdf. S. 25. (ukr).

Oboviazkova DPA z matematyky z 2021-ho, matematychnyi onlain-resurs i muzei nauky – uriad zatverdyv plan roku matematychnoi osvity [Mandatory STA in Mathematics from 2021, online math resource and science museum – government approves plan for year of math education]. Ofitsiinyi resurs MON Ukrainy (2020, June 26). Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/news/obovyazkova-dpa-z-matematiki-z-2021-go-matematichnij-onlajn-resurs-i-muzej-nauki-uryad-zatverdiv-plan-roku-matematichnoyi-osviti (ukr).

On the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the period up to 2021: Decree of the President of Ukraine of 25.06.2013 № 344/2013 / Official resource of the Ministry of Education and Science of Ukraine. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#n10 (ukr).

Pohromska, H. S., Makhrovska, N. A. & Rohozhynska, E. K. (2020). Intehratsiia bazovykh idei konstruktyvizmu ta aspektiv vilnoi trudovoi shkoly Ya. Chepihy v innovatsiinyi rozvytok pryrodnycho-matematychnoi osvity [Integration of basic ideas of constructivism and aspects of Chepiga's free labor school in innovative development of natural-mathematical education]. Veresen, 2, 164–178 (ukr).

Prohrama zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia rezultativ navchannia z matematyky, zdobutykh na osnovi povnoi zahalnoi serednoi osvity: Nakaz MON Ukrainy vid 04.12.2019 # 1513 [Program of external independent evaluation of learning outcomes in mathematics obtained on the basis of complete general secondary education: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 04.12.2019 № 1513]. Ofitsiinyi resurs MON Ukrainy. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-programi-zovnishnogo-nezalezhnogo-ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-z-matematiki (ukr).

Ukrainskyi tsentr otsiniuvannia yakosti osvity. Matematyka [Ukrainian Center for Educational Quality Assessment. Mathematics]. Retrieved from: https://testportal.gov.ua/matematyka-2021 (ukr).

Ukrainskyi tsentr otsiniuvannia yakosti osvity. ZNO / DPA [Ukrainian Center for Educational Quality Assessment. ZNO / DPA/]. Ofitsiinyi resurs MON Ukrainy. Retrieved from: https://testportal.gov.ua/zno-dpa-2/ (ukr).

ZNO v Ukraini (istorychna dovidka) [External Evaluation in Ukraine (historical background)]. Yevro Osvita. Retrieved from: http://www.euroosvita.net/prog/print.php/prog/print.php?id=1128&param=India (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-13

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають