СТРАТЕГІЯ ПІДГОТОВКИ ВИПУСКНИКІВ ДО СКЛАДАННЯ ІСПИТІВ (ДПА, ЗНО, НМТ) З МАТЕМАТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Ганна Погромська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-6779-3995
  • Наталя Махровська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-9603-6902
  • Еліна Рогожинська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-6289-7162

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023.12

Ключові слова:

дистанційне навчання, експрес-школа, математика, самопідготовка, синергія, ЗНО, ДПА, НМТ

Анотація

У статті проаналізовані друковані та цифрові ресурси для здійснення комплексної підготовки здобувачів освіти до ДПА /ЗНО /НМТ з огляду на вітчизняні і закордонні продукти. Проведена паралель між українським ЗНО та міжнародним моніторинговим дослідженням PISA. Зазначена роль комплексної підготовки здобувачів до фінальних іспитів із математики. Запропоновано опис авторського відкритого онлайн-курсу «Експрес-математика для випускників», метою якого є самопідготовка здобувачів освіти для складання фінального іспиту з математики (ЗНО / НМТ / ДПА), що набуває особливої ваги в умовах дистанційного / змішаного навчання з огляду на обмежені можливості доступу до взаємодії з учителями (особливо у прифронтовій місцевості). Змістовий контент курсу складено відповідно до чинної програми ЗНО, містить відеозаписи віртуальних зустрічей, довідкові матеріали до кожної теми та тести для самоперевірки та рефлексії власної діяльності. Зосереджена увага на поєднанні інноваційних (традиційних та цифрових) технологій навчання з акцентом на розв’язуванні практико-орієнтованих завдань та етапі рефлексії. Курс «Експрес-математика для випускників» пройшов апробацію серед учнів та вчителів міста Миколаєва та Миколаївської області протягом квітня – липня 2022 року. Курс розміщено у вільному доступі в мережі Інтернет, є актуальним і доступним для всіх охочих і зацікавлених.

Посилання

Bevz, V. H. & Bukovska, O. I. (2021). Matematyka. Kompleksne vydannia dlia pidhotovky do ZNO ta DPA [A comprehensive publication for preparation for external examinations and DPA]. Kyiv: VD «Osvita» (ukr).

Gamit, A. D. & Antolin, J. A. & Gabriel, A. G. (2017). The Effects of Cooperative Learning in Enhancing the Performance Level of Grade-10 Mathematics Students in Talavera National High School in the Philippines. Journal of Applied Mathematics and Physics. – 2017. – № 5. – Р. 2386–2401. DOI: https://doi.org/10.4236/jamp.2017.512195) (eng).

Halperina, A. R., Zabielyshynska, M. Ia. & Zakhariichenko, Yu. O. Matematyka. Kompleksne vydannia: Dovidnyk z matematyky z trenuvalnymy vpravamy, 5–11 klasy. Testy. (2021). [Math. Comprehensive edition: Handbook on mathematics with training exercises, grades 5–11. Tests]. Kyiv: Litera LTD (ukr).

Internet-resursy dlia pidhotovky uchniv do ZNO z matematyky (prezentatsiia) [Internet resources for preparing students for the external examination in mathematics (presentation)] Sait Matematyka u tsyfovomu suspilstvi. ZNO/DPA. Retrieved from: https://sites.google.com/moippo.mk.ua/mathematics-moippo/знодпа?authuser=0 (ukr).

Ister, O. S. (2021). ZNO 2021. Matematyka. Kompleksna pidhotovka [Math. Comprehensive training]. Kyiv: Heneza (ukr).

Kapinosov, A. M., Bilousova, H. I. & Hapiuk, H. V. Matematyka. Kompleksna pidhotovka do zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia (bazovyi i pohlyblenyi rivni). (2018). [Math. Comprehensive preparation for external independent assessment (basic and advanced levels)]. Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky (ukr).

Kozyra, V. M. (2022). Matematyka. Pidsumkovyi trenazher dlia pidhotovky do NMT-2022 [Final simulator for preparation for NMT-2022: study guide]. Ternopil: Aston (ukr).

Makhrovska, N. & Pohromska H. & Rohozhynska E. (2021). Oboviazkova derzhavna pidsumkova atestatsiia z matematyky – vymoha chasu chy zaive navantazhennia na uchniv ta vchyteliv [Mandatory state final certification in mathematics – requirement of time or excessive load on students and teachers]. Veresen, 4(91), 66 –79 (ukr)

Ofitsiini zvity / Sait «Ukrainskyi tsentr otsiniuvannia yakosti osvity». Retrieved from: https://testportal.gov.ua/ofzvit/ (ukr).

Pensavalle, С. А. & Solinas, G. (2013). The Rasch Model Analysis for Understanding Mathematics Proficiency. – A Case Study: Senior High School Sardinian Students. Creative Education. Vol. 4, 12, 767–773. DOI: http://dx.doi.org/10.4236/ce.2013.412109 (eng).

PISA 2000 Technical Report. (2002). Edited by Adams R., Wu М. Organisation for Economic co-Operation and Development, 322. (eng).

Prohrama ZNO z matematyky / Sait «Ukrainskyi tsentr otsiniuvannia yakosti osvity». Retrieved from: https://testportal.gov.ua/progmath/ (ukr).

Robitzsch, A. (2022). Exploring the Multiverse of Analytical Decisions in Scaling Educational Large-Scale Assessment Data: A Specification Curve Analysis for PISA 2018 Mathematics Data. Eur. J. Investig. Health Psychol. Educ, 12, 731–753. DOI: https://doi.org/10.3390/ejihpe12070054 (eng).

Rymar, I. А. & Makhrovska, N. A. & Pohromska, H. S. (2021). Uprovadzhennia blankovykh metodychnykh materialiv dlia urokiv matematyky z metoiu zapobihannia stresovym sytuatsiiam na ZNO TA DPA [Implementation of blank methodical materials for mathematics lessons in order to prevent stressful situations at the external examination and the DPA] // Veresen. Tom 3, 3, 22–33. (ukr).

Shkolnyi, O. V. (2016). Pro dvorivneve ZNO z matematyky ta osoblyvosti pidhotovky do noho [On the two-level examination of mathematics and features of preparation for it]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 2 (56), 463–479 (ukr).

Shkolnyi, O. V. & Zakhariichenko, Yu. O. (2017). Metodyka pidhotovky do rozviazuvannia testovykh zavdan ZNO z matematyky [Methods of preparation for solving examination test tasks in mathematics]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 3. Fizyka i matematyka u vyshchii i serednii shkoli, 87–93 (ukr).

Vidkrytyi navchalnyi onlain-kurs «Ekspres-matematyka dlia vypusknykiv» (2022). [Open educational online course «Express mathematics for graduates»]. Retrieved from: https://sites.google.com/moippo.mk.ua/mathematics-moippo/знодпа/експрес-математика-для-випускників?authuser=0 (ukr).

Yu, C. J. & Fu, H. L. (2017). The Study on Cultivating Students’ Mathematics Problem Consciousness in Senior High School Classroom Teaching. Open Journal of Social Sciences, 5, 186–198. DOI: https://doi.org/10.4236/jss.2017.57012 (eng).

Zakhariichenko, Yu. O., Shkolnyi, O. V., Zakhariichenko, L. I. & Shkolna, O. V. (2020). Suchasna pidhotovka do ZNO z matematyky [Modern preparation for external examinations in mathematics]. Kamianets-Podilskyi: Aksioma (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-30

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають