ВИКЛАДАННЯ АЛГЕБРИ ЧЕРЕЗ STEАM: ШЛЯХ ДО ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.02Ключові слова:
алгебра, критичне мислення, міжпредметні зв’язки, навички ХХІ століття, STEАMАнотація
Стаття присвячена впровадженню STEАM-методів у викладання алгебри, що сприяє розвитку таких навичок XXI століття, як: критичне мислення, креативність, співпраця та розв’язання проблем. Проаналізовано міжнародний досвід інтеграції STEАM в освіту. Акцентовано на міждисциплінарних зв’язках та формуванні комплексних компетентностей у здобувачів освіти. Підкреслено важливість використання математичних моделей, проєктної діяльності та симуляцій, що дають змогу учням якісно засвоїти абстрактні концепції та зрозуміти їхнє застосування в реальному світі. Уперше узагальнено шляхи внесення алгебри до складників STEAM та окреслено можливості розвитку навичок XXI століття на уроках через зміст предмета. Наведено приклади застосування STEАM-підходу під час вивчення деяких алгебраїчних тем, зокрема первісної та інтегралів на прикладі виконання практико-орієнтованих завдань.
Посилання
Akgündüz, D., Ertepınar, H. (2015). STEM Eğitimi ve Türkiye Raporu. İstanbul: Scala Basım, 2015, 35 (eng).
Dare, E. A., Keratithamkul, K., Hiwatig, B. M. & Li, F. (2021). Beyond Content: The Role of STEM Disciplines, Real-World Problems, 21st Century Skills, and STEM Careers within Science Teachers’ Conceptions of Integrated STEM Education, 11, 737. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci11110737 (eng).
Johnson, C. C., Mohr-Schroeder, M. J., Moore, T. J. & English, L. D. (2020). Handbook of Research on STEM Education. Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/978042902138 (eng).
Kavak, Ş. (2023). The Evolution and Global Significance of STEM Education in The 21st Century. The Journal of International Scientific Researches. 8(3), 410–415. DOI: https://doi.org/10.23834/isrjournal.1342255 (eng).
Marope, M., Griffin, P. & Gallagher, C. (2017). Future Competences and the Future of Curriculum A Global Reference for Curricula Transformation, UNESCO-IBE, 59 (eng).
Ofitsiinyi zvit pro rezultaty NMT u 2023 rotsi. Tom II (2023). [Official report on NMT results in 2024. Volume II] [Elektronnyi resurs]. Retrieved from: https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2023/08/ZVIT-NMT_2023-Tom_2.pdf, 39 (ukr).
Ofitsiinyi zvit pro rezultaty NMT u 2023 rotsi. Tom II (2024). [Official report on NMT results in 2024. Volume II] [Elektronnyi resurs]. Retrieved from: https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2023/08/ZVIT-NMT_2023-Tom_2.pdf, 40 (ukr).
Pohromska, H. S., Makhrovska, N. A. & Rohozhynska E. K. (2024). Formuvannia piznavalnoi motyvatsii uchniv zasobamy STEAM-osvity pid chas navchannia heometrii [Formation of students` cognitive motivation by means of STEAM education during geometry education]. Veresen, 3 (102), 46–59. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2024.05 (ukr).
Shevchenko, O. M. (2023). Rol STEAM-osvity u formuvannia kreatyvnosti y innovatsiinoho myslennia zdobuvachiv osvity [The role of STEAM education in the formation of creativity and innovative thinking of students]. Naukovi innovatsii i peredovi tekhnolohii, 2023, 7, 486–494 (ukr).