ПІДТРИМКА ВЧИТЕЛЯ-РЕАБІЛІТОЛОГА ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ОСІБ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2025.08

Ключові слова:

діти з особливими освітніми потребами, інклюзивно-ресурсний центр, психологічний розвиток, фахівець (консультант) учитель-реабілітолог, фізичний розвиток

Анотація

У методичній статті розглянуто питання організації роботи фахівця (консультанта) вчителя-реабілітолога інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), зокрема: ведення робочої документації, надання рекомендацій щодо роботи з дітьми, які мають психофізичні порушення, проведення корекційних занять із фізичного розвитку. Актуалізовано такі проблеми навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення ІРЦ, як: брак адаптованих навчальних, методичних та діагностичних матеріалів для роботи з дітьми; методичних матеріалів для реабілітологів. Визначено параметри діагностики фізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами (ОПП) молодшого шкільного віку. Складено рекомендації для проведення обстеження фізичної сфери молодших школярів із порушенням психофізичного розвитку. Запропоновано вправи для проведення корекційно-розвивальної роботи. Надано рекомендації фахівцям щодо підтримки осіб з ОПП в інклюзивно-ресурсних центрах.

Посилання

Bavolska, O. V. & Bazhmin, V. B. (2017). Adaptyvna fizychna kultura v tsentrakh sotsialnoi reabilitatsii ditei invalidiv [Adaptive physical culture in social rehabilitation centers for disabled children]. Mykolaiv (ukr).

Litvinova, N. Ye. & Bavolska, O. V. (2025). Dilova dokumentatsiia fakhivtsia (konsultanta), vchytelia-reabilitoloha inkliuzyvno-resursnoho tsentru [Business documentation of a specialist (consultant), teacher-rehabilitator of the inclusive resource center]. Mykolaiv (ukr).

Lytvynenko, O. (2024) Umovy rozvytku zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti vchyteliv u zakladakh pisliadyplomnoi osvity [Conditions for the development of health care competence of teachers in post-graduate education institutions]. Veresen, 3 (102), 140–153. Mykolaiv (ukr).

Marchenko, S. I. (2006). Vikovi osoblyvosti fizychnoho rozvytku molodshykh shkoliariv [Age characteristics of physical development of younger schoolchildren]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia, 6, 9–14 (ukr).

Obukhov, I. I. (2021). Fizychni ta fiziolohichni osoblyvosti rozvytku orhanizmu molodshykh shkoliariv [Physical and physiological features of the development of the body of younger schoolchildren]. Zbirnyk materialiv naukovykh doslidzhen studentiv i mahistrantiv Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka, Fakultet fizychnoi kultury, 13, 142–147 (ukr).

Poroshenko, M. A. (2018). Orhanizatsiino-metodychni zasady diialnosti inkliuzyvno-resursnykh tsentriv [Organizational and methodological principles of activity of inclusive resource centers]. Kyiv (ukr).

Prokhorenko, L. I., Yarmola, N. A. & Nabochenko, O. O. (2021). Metodychni rekomendatsii dlia inkliuzyvno-resursnykh tsentriv shchodo vyznachennia katehorii (typolohii) osvitnikh trudnoshchiv u osib z OOP ta rivniv pidtrymky v osvitnomu protsesi [Methodological recommendations for inclusive resource centers regarding the definition of categories (typologies) of educational difficulties for persons with disabilities and levels of support in the educational process]. Instytut spetsialnoi pedahohiky i psykholohii im. M. Yarmachenka NAPN Ukrainy (ukr).

Sait «Osvitnii ombudsmen Ukrainy» / Problemy inkliuzyvno-resursnykh tsentriv ta propozytsii shchodo yikh rozviazannia (2024). [«Educational Ombudsman of Ukraine» website / Problems of inclusive resource centers and proposals for their solution]. Retrieved from: https://eo.gov.ua/problemy-inkliuzyvno-resursnykh-tsentriv-ta-propozytsii-shchodo-ikh-rozv-iazannia/2024/03/06/ (ukr).

Shkliar, N. A. (2016). Psykhofiziolohichni osoblyvosti rozvytku diteimolodshoho doshkilnoho viku [Psychophysiological features of the development of children of younger preschool age]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 3, 42–49 (ukr).

Vilchkovskyi, E. S. & Kurok, O. I. (2008). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia ditei doshkilnoho viku [Theory and methods of physical education of preschool children]. Sumy: VTD «Universytetska knyha» (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-29

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають