УДК 376:159.91:612.8 ORCID іD 0000-0002-9740-9384 ВПЛИВ НЕЙРОПСИХОЛОГІЧНИХ МЕТОДІВ КОРЕКЦІЇ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Анотація
У статті розкрито один з інноваційних методів, який успішно реалізується в корекції порушень психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Нейропсихологічні методи корекції ґрунтуються на теорії системної динамічної локалізації вищих психічних функцій людини, гармонійний розвиток яких сприяє моторному розвитку дитини та загальному підвищенню шкільної успішності.
Сформульовано основний зміст означеного методу та подано загальну характеристику, наведено практичні вправи різного спрямування.
Визначено перспективи використання нейропсихологічних методів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами під час проведення заходів щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти.
Посилання
Годдард Блайт Салли. Оценка нейромоторной готовности к обучению : диагност. тест уровня развития от ИНФП и школьная коррекционная программа / Салли Годдард Блайт ; ил. Лука Папп; пер. с англ. Н. О. Давыдовой. – М. : Линка-Пресс, 2017. – 96 с. : ил. – Доп. тит. л. англ. – ISBN 978-5-904347-70-3.
Долинская Л. А. Нейропсихологическая диагностика готовности к школе. Портрет старшего дошкольника / Л. А. Долинская // Сборник материалов IV Международной научно-практической конференции «Психология и педагогика в системе гуманитарного знания». – М., 2012. – С. 48–52. – Режим доступу: http://rightbrains.ru/mozg.html
Educational Era СТУДІЯ ОНЛАЙН-ОСВІТИ, Онлайн-курс для вчителів початкової школи. – Режим доступу: https://www.ed-era.com/
Лурия А. Р. Основы нейропсихологии / А. Р. Лурия. – М. : «Академия», 1973. – 384 с.
Розвиток дитини. Як гармонійно розвивати мозок дитини. – Режим доступу: https://childdevelop.com.ua/articles/develop/55/
Семенович А. В. Введение в нейропсихологию детского возраста : учебное пособие / А. В. Семенович. – М. : Генезис, 2005. – 319 с.
Сиротюк А. Л. Нейропсихологическое и психофизиологическое сопровождение обучения / А. Л. Сиротюк. – М. : ТЦ Сфера, 2003. – 288 с.
Хомская Е. Д. Нейропсихология : 4-е издание / Е. Д. Хомская. – СПб. : Питер, 2005. – 496 с.
Шевцов А., Іліна О. Нейропсихологічний підхід у корекції розвитку дітей з психофізичними порушеннями / А. Шевцов, О. Іліна // Актуальні проблеми корекційної освіти: М-во освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені Драгоманова, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка / за редакцією В. М. Синьова, О. В. Гаврилов. – Випуск 5. – Кам’янець-Подільський : Медобори. – 2006, 2015. – С. 347−360.
Яцків О. С. Нейропсихологічний підхід у діяльності практичного
психолога дошкільного навчального закладу / Збірник наукових праць КПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Проблеми сучасної психології. – 2016. – Випуск 31. – С. 595.