МОДЕЛЬ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В КОНТЕКСТІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Бавольська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-9740-9384

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2022.09

Ключові слова:

діти з особливими освітніми потребами, індивідуалізація навчання, інклюзивне навчання, категорії освітніх труднощів, рівні підтримки

Анотація

У статті розглянуто питання важливості побудови індивідуальної підтримки осіб з особливими освітніми потребами в контексті інклюзивної освіти; наголошено на доцільності врахування усталених підходів світового та вітчизняного досвіду в інклюзивній освіті, з урахуванням специфіки організації змісту та добору методів навчання. Надано загальну характеристику категорій освітніх труднощів учнів із ООП. Окреслено рівні підтримки особам, які мають освітні труднощі, відповідно до індивідуальних потреб та можливостей в умовах інклюзивного навчання. Розроблено й обґрунтовано модель індивідуальної підтримки учнів із труднощами у навчанні.

Посилання

Hartin, Barbara S. & Merdik, Nikki L. (2002). Yak vykorystovuvaty dyferentsiiovane navchannia z uchniamy z osoblyvostiamy rozvytku v zahalnoosvitnii audytorii [How to use differentiated instruction with students with developmental disabilities in the general education classroom]. Arlinhton, 83 (ukr).

Huver, Dzhon Dzh. & Patton, Dzheims R. (2004). Dyferentsiatsiia zasnovana na standartakh osvity dlia uchniv z riznymy osvitnimy potrebamy [Differentiation based on standards of education for students with different educational needs]. DOI: https://doi.org/10.1177/07419325040250020101 (ukr).

Kucherenko, A. V. & Prasol, D. V. (2021). Adaptatsiia navchalnoi prohramy yak zasib zabezpechennia inkliuzyvnoho navchannia v zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Adaptation of the curriculum as a means of ensuring inclusive education in institutions of general secondary education]. Veresen, 4 (91), 78–88 (ukr).

Law of Ukraine «On Comprehensive General Secondary Education» as amended from May 27, 2022. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua › (ukr).

Law of Ukraine «On Education» dated September 5, 2017 No. 2145-VIII. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua › 21 (ukr).

Medden, Nensi A. & Slavin, Robert E. (1983). Intehratsiia uchniv z lehkymy nedolikamy: akademichni ta sotsialni rezultaty [Integration of Students with Mild Disabilities: Academic and Social Outcomes] DOI: https://doi.org/10.3102/00346543053004519 (ukr).

Metodychni rekomendatsii dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity shchodo vyznachennia osvitnikh trudnoshchiv i rivnia pidtrymky v osvitnomu protsesi zakladiv zahalnoi serednoi osvity». (2021). [Methodological recommendations for institutions of general secondary education regarding the determination of educational difficulties and the level of support in the educational process of institutions of general secondary education]. Retrieved from: https://nus.org.ua › wp-content › uploads › 2022/01, 24 (ukr).

On making changes to some resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine regarding the organization of training of persons with special educational needs. RESOLUTION of the CMU dated July 21, 2021 № 765. Retrieved: https://zakon.rada.gov.ua › 76 (ukr).

Prasol, D. V., Spirina, I. V., Bavolska, O. V., Ivaskevych, H. Yu., Solomko, I. A., Dushenkova, M. S. & Chekanova, O. S.et all. (2022). Adaptatsii i modyfikatsii u osvitnomu protsesi v zakladakh doshkilnoi ta zahalnoi serednoi osvity [Adaptations and modifications in the educational process in preschool and general secondary education institutions] (Еd. D. V. Prasol). Mykolaiv: vyd. Torubara V. V. (ukr).

Piniuhina, K. O. (2020). Psykholoho-sotsialni aspekty vprovadzhennia inkliuzyvnoho navchannia v zakladakh osvity [Psychological and social aspects of the implementation of inclusive education in educational institutions]. Veresen, 4 (87), 89–94 (ukr).

Resolution of the CMU «On approval of the Procedure for the organization of inclusive education in institutions of general secondary education» dated September 15, 2021 No. 957. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua › 95 (ukr).

Tereshchuk, H. (2017). Indyvidualizatsiia navchannia v konteksti idei kontseptsii novoi ukrainskoi shkoly [Individualization of education in the context of the ideas of the concept of the new Ukrainian school]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika, 2, 6–16. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.2.1 (ukr).

Ternbull, A. P., Striklend, B. B. & Brantli, Dzh. K. (1982). Rozrobka ta realizatsiia indyvidualnykh osvitnikh prohram [Development and implementation of individual educational programs] (2-he vyd.) Kolumbus, Ohaio: Charlz E. Merrill (ukr).

Trykoz, S. V. & Blech, H. O. (2018). Dytyna z porushenniamy intelektualnoho rozvytku [A child with intellectual disabilities], Inkliuzyvne navchannia. Kharkiv : Vyd-vo «Ranok», VH «Kenhuru» (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-22

Номер

Розділ

Статті