ОСВІТНЬО-БЕЗПЕКОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ – ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ
(із досвіду роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти)
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.2.2024.01Ключові слова:
безпека, освітньо-безпекове середовище, освітній ландшафт, осередки безпекового середовища, онлайн-офіс, офлан-офіс, проєкт-офісАнотація
У публікації вперше запропоновано концепцію та алгоритм створення освітньо-безпекового середовища закладу післядипломної освіти з урахуванням його ландшафтних особливостей. Вона базується на ноосферно-екологічній та ноологічній моделях з урахуванням філософії тріадності та увідповіднена до нормативних документів. Визначено низку осередків, на базі яких здійснюють безпекову просвітницьку роботу з урахуванням спроможності надавати освітні послуги слухачам курсів – педагогам Миколаївщини. Структура освітнього середовища змодельована як «Офіс підтримки освіти дорослих і дітей» в Інституті та складається з трьох частин: 1) «онлайн-офіс» – локація віртуальних зустрічей та інших онлайн-заходів; 2) «офлайн-офіс» – локація коворкінгу, співпраці наживо за робочими локаціями-майстернями, де проходять заходи у змішаному й очному форматах; 3) «проєкт-офіс» – локація для організації роботи працівників освітнього офісу.
Посилання
Alhorytm dii mistsevykh orhaniv vykonavchoi vlady orhaniv mistsevoho samovriaduvannia, orhaniv upravlinnia osvitoiu, kerivnykiv zakladiv osvity shchodo zabezpechennia ukryttia uchasnykiv osvitnoho protsesu u fondi zakhysnykh sporud tsyvilnoho zakhystu (2022). [Algorithm of actions of local executive bodies, local self-government bodies, education management bodies, heads of educational institutions regarding the provision of shelter for participants in the educational process in the fund of protective structures of civil protection]. Derzhavna sluzhba Ukrainy z nadzvychainykh sytuatsii. Retrieved from: https://dsns.gov.ua › upload (ukr).
Kohut, U., Sikora, O. & Vdovychyn, T. (2022). Vyklyky navchannia ta vykladannia v umovakh viiny [Challenges of learning and teaching in the conditions of war]. Molod i rynok, 6 (204), 83–88. Retrieved from: https://doi.org/10. 24919/2308-4634.2022.260171 (ukr).
Shuliar, V. I. (2022). Nooosvitnii landshaft Mykolaivskoho oblasnoho instytutu pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity: transformatsiini protsesy [Neo-educational landscape of the Mykolaiv Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education: transformational processes]. Vydavnychyi tsentr «MOIPPO» (ukr).
Shuliar, V. I. (2023). Osvitno-bezpekovyi landshaft zakladu osvity: osoblyvosti, alhorytmy zabezpechennia [Educational security landscape of an educational institution: features, algorithms of provision]. Mykolaiv: Tsentr vydavnychoi diialnosti OIPPO (ukr).
Shuliar, V. I. (2021). Systema pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity: vyklyky ta shliakhy podolannia [The system of post-graduate pedagogical education: challenges and ways to overcome them]. Mykolaiv: OIPPO (ukr).
Tsiuman, T. P. & Boichuk, N. I. (2018). Kodeks bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha [Code of a safe educational environment]. (Ed. T. P. Tsiuman). K. (ukr).