АПРОБАЦІЯ МОДЕЛЕЙ УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: ЗДОБУТКИ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ РЕГІОНАЛЬНОГО РІВНЯ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2021.11Ключові слова:
Ключові слова: інтеграція; інтегроване навчання; компетентнісний підхід; міжпредметні компетентності; моделі інтегрованого навчання; нова українська школа; освітній процес. початкова школа.Анотація
У Концепції «Нова українська школа» визначено стратегічні завдання реформування системи освіти України. Це обумовлює доцільність реалізації компетентнісного підходу в початковій школі засобами інтеграції змісту освіти й форм організації освітнього процесу. Такий підхід потребує дослідження регіональних особливостей організації освітнього процесу в початковій школі. У статті представлено результати дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Впровадження технології інтегрованого навчання в початковій школі на засадах ідей та положень Нової української школи» на базі МОІППО та навчальних закладів області, що проводиться кафедрою теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Така діяльність спрямовується на розроблення та апробацію моделей упровадження інтегрованого навчання молодших школярів на засадах ідей та положень Нової української школи для різних типів закладів освіти, в яких є школа І ступеня.
Посилання
References
Bibik, N. B. (Ed.) (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia New Ukrainian school: a guide for teachers]. Kyiv: Litera LTD (ukr).
Bolshakova, I. O. (2015). Osoblyvosti realizatsii mizhpredmetnoi intehratsii zmistu navchannia na urokakh u pochatkovii shkoli [Elektronnyi resurs]. [Peculiarities of realization of interdisciplinary integration of the content of training at lessons in elementary school]. Retrieved from: https://cutt.ly/0gVwoiW (ukr).
Intehrovane navchannia – Hlosarii. Onlain-kurs dlia vchyteliv pochatkovykh klasiv. (2017). (Elektronnyi resurs). [Integrated learning – Glossary. An online course for primary school teachers]. Retrieved from: https://edera.gitbook.io/glossary/integraciya/intehrovane_navchannia (ukr).
Intehrovane navchannia: tematychnyi i diialnisnyi pidkhody. (2017). (Elektronnyi resurs). [Integrated learning: thematic and activity approaches]. Retrieved from: https://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-2/ (ukr).
Kontseptsiia «Nova ukrainska shkola». (2016). (Elektronnyi resurs). [The concept of the "New Ukrainian School"]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (ukr).
Marynovska, O. Ya. (2011). Intehralna tekhnolohiia navchannia: vid teorii do praktyky. [Integral learning technology: from theory to practice]. Pochatkova osvita, 32 (608), 3–5 (ukr).
Navchalni prohramy dlia 1–4 klasiv. (2017). [Elektronnyi resurs]. [Curricula for grades 1–4]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli (ukr).
Nikolenko, L. T. (2012). Nova ukrainska shkola: intehratsiinyi pidkhid u pochatkovii zahalnii osviti. [New Ukrainian school: integration approach in primary general education]. Kyivska pravda. Kyiv: Shkilnyi svit (ukr).
Nikolenko, L. T. (2018). Nova ukrainska shkola: intehratsiinyi pidkhid u pochatkovii zahalnii osviti. [New Ukrainian school: integration approach in primary general education ]. Pochatkova osvita, 12, 5–7 (ukr).
Pysmenna, I. I. (2019). Implementatsiia zarubizhnoho dosvidu shchodo vykorystannia pryntsypiv intehrovanoho navchannia u vyshchii shkoli. [Implementation of foreign experience in the use of the principles of integrated education in higher education]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia». Pedahohichni nauky, 1 (17), 169–175, DOI: 10.32342/2522-4115-2019-1-17-21 (ukr).
State standard of primary education. (2019). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF (ukr).