ІНТЕРНЕТ–ЕТИКЕТ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • Олена Вітковська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-0618-3579
  • Ірина Хозраткулова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-4841-9359

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2022.11

Ключові слова:

виховання, інтернет-середовище, інформаційна безпека, медіаконтент, медіатравма, мережевий етикет, нетикет, спілкування.

Анотація

У статті розкрито особливості культури спілкування в інтернет-середовищі та деякі аспекти дотримання мережевого етикету. Охарактеризовано проблему інтернет-етичної комунікації в умовах воєнного часу. Акцентовано на відповідальному використанні всіма учасниками освітнього процесу цифрових технологій, які мають значущий уплив на психіку особистості. Зроблено спробу знайти способи профілактики ризиків небажаної комунікації у віртуальному середовищі, довести взаємовплив між переглядом медіаконтенту дитиною та виникненням медіатравми. Автори статті наголошують на тому, що в контексті виховного процесу оволодіння цифровою грамотністю неможливе без культури віртуального спілкування. Окреслено певні правила нетикету у взаємодії учасників освітнього процесу. Наголошено на необхідності дотримання принципів академічної доброчесності під час подання інформації в освітньому просторі. Приділено увагу важливості етичного застосування учнями засобів інформаційно-комунікаційної компетентності. Уперше запропоновано шляхи реалізації основних психолого-педагогічних завдань у медіапросторі для розвитку культурної особистості.

Посилання

Batechko, N. H. & Mykhailichenko, M. V. (2019). Fenomen akademichnoi dobrochesnosti v konteksti synerhii naukovykh pidkhodiv [The phenomenon of academic integrity in the context of synergy of scientific approaches]. Osvitolohiia, 8, 26–33. DOI: https://doi.org/10.28925/2226-3012.2019.8.2633 (ukr).

Chikarkova, M. Yu. Etychni aspekty dystantsiinoho navchannia u dobu pandemii COVID-19 [Ethical aspects of distance learning in the era of the COVID-19 pandemic]. Osvitolohiia, 10, 73–80. DOI: https://doi.org/10.28925/2226-3012.2021.108 (ukr).

Draft Law of Ukraine dated July 9, 2019 № 10414-1. Explanatory note to the draft Law of Ukraine dated 07.09.2019 № 10414-1 (Received by the Verkhovna Rada of Ukraine). Retrieved from: https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/pubFile/81032 (ukr).

Hornostai, P. P. (2020). Informatsiina travma: fenomenolohiia i psykhopatolohiia [Information trauma: phenomenology and psychopathology]. Problemy politychnoi psykholohii, 23(1), 38–53. DOI: https://doi.org/10.33120/popp-Vol23-Year2020-45 (ukr).

Kavka, O. M. (2021). Netyket u sotsialnykh merezhakh [Netiquette in social networks]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 19. Tom 1, 166–170. DOI: https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2021.19.1.30 (ukr).

Matsenko, Zh. M. (2010). Dukhovnist: fenomen psykholohii ta obiekt vykhovannia [Spirituality: the phenomenon of psychology and the object of education]. K.: Osvita Ukrainy, 48 (ukr).

Nazarenko, L., Palamar, S., Vaskivska, H., Nezhyva, L., Korniienko, I. & Terekhov, S. (1960). Рsychocultural training of senior pupils to adequely perceive the media space challenges. Wiadomosci Lekarskie (Warsaw, Poland: 2020), Volume 73 (11), 2515–2522 (ukr).

Pletka, O. T. Vtorynna travmatyzatsiia: klasyfikatsiia mediatravm [Secondary traumatization: classification of media trauma]. Psykholohichni aspekty sotsialno-politychnoi sytuatsii v Ukraini. Retrieved from: http://mediaosvita.org.ua/book/pletka-o-t-vtorynna-travmatyzatsiya-klasyfikatsiya-mediatravm/ (ukr).

Strutynska, O. V. (2020). Osoblyvosti suchasnoho pokolinnia uchniv i studentiv v umovakh rozvytku tsyfrovoho suspilstva [Peculiarities of the modern generation of pupils and students in the conditions of the development of a digital society]. Elektronne naukove fakhove vydannia «Vidkryte osvitnie E-seredovyshche suchasnoho universytetu», 9, 145–160. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.12 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-02

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають