БІБЛІОТЕРАПЕВТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЛІТЕРАТУРНИХ КАЗОК («ЛИС МИКИТА» ІВАНА ЯКОВИЧА ФРАНКА ТА «СНІГОВА КОРОЛЕВА» ГАНСА КРІСТІАНА АНДЕРСЕНА)
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.2.2022.02Ключові слова:
бібліотерапевтичний потенціал;, авторська інтерпретація;, літературна казка. , бібліотерапія;Анотація
Після розгляду специфіки бібліотерапевтичного потенціалу літературних творів як чинника, що визначає ефективність їхнього використання в рамках бібліотерапевтичного читання, виникла потреба з’ясування впливу жанрово-родової специфіки творів на їхній бібліотерапевтичний потенціал. Частково це питання розглянуто в попередній статті, тому доцільно зосередити увагу саме на проблемі впливу жанрової своєрідності твору, тому що жанрові ознаки будь-якого твору мають суттєве значення для його сприйняття читачем і, відповідно, для його бібліотерапевтичного потенціалу. У статті пропонуємо варіант виявлення бібліотерапевтичного потенціалу літературної казки, одного з найвідоміших жанрів української та світової літератур. З’ясовуємо жанрову специфіку літературної казки, відміну її від народної, аналізуємо відомі казки Івана Яковича Франка та Ганса Крістіана Андерсена, які добре відомі читачам і мають значний бібліотерапевтичний потенціал.
Посилання
Andersen, Hans Kristian (2018). Snihova Koroleva [The Snow Queen]. Kharkiv: Vivat (ukr).
Bertu, Je. & Jelderkin, S. (2016). Kniga kak lekarstvo: skoraja literaturnaja pomoshh ot A do Ja [A bookasmedicine: emergency literary aid from A to Z] (rus).
Borecka, I. (2007). Biblioterapija. Lekcii [Bibliotherapy. Lections]. (I. F. Pritulchik, trans.). Grodno: GrGU (rus).
Braude, L. U. (1979). Skandinavskaja literaturnaja skazka [Scandinavian literary tale]. M.: Nauka (rus).
Dresher, Ju. N. (2008). Biblioterapija: teorija i praktika [Bibliotherapy: theory and practice]. Sankt-Peterburg: Professija (rus).
Franko, I. Ya. (2018). Lys Mykyta [Fox Nikita]. Lviv: Apriori, 196 (ukr).
Gladyshev, V. V. & Gladysheva, S. A. (2020). Biblioterapevticheskoe chtenie – instrument psihologicheskoj samopomoshhi uchitelja [Bibliotherapeutic reading – atool for psychological self-help of teachers]. Nikolaev: NOIPPO (rus).
Gladyshev, V. V.(2021). Obshaya harakteristika biblioterapevticheskogo chteniya kak instrumenta psihologicheskoj samopomoshi uchitelya [General characteristics of bibliotherapeutic reading as atool for psychological self-help of a teacher]. Veresen, 1 (88). Mykolaiv: MOIPPO, 61–68 (rus).
Hladyshev, V. V. (2021). Modeliuvannia traiektorii profesiinoho rozvytku: zdiisnennia psykholohichnoi samodopomohy zasobamy biblioterapevtychnoho chytannia [Modeling the trajectory of professional development: the implementation of psychological self-help by means of bibliotherapeutic reading]. Veresen, 2 (89). Mykolaiv: MOIPPO, 83–92 (ukr).
Korzhyk, N. A. (2019). Biblioterapevtychnyi instrumentarii suchasnoi publichnoi biblioteky [Bibliotherapeutic tools of a modern public library]. Visn. Khark. derzh. akad. kultury. Vyp. 54, 41–52. [Elektronnyi resurs]. Retrieved from: http://v-khsac.in.ua/article/view/165731/164946, 2019. DOI: https://doi.org/ 10.31516/2410-5333.054.04 (ukr).
Osipova, A. A. (2004). Obshaya psihokorrekciya [General psychocorrection]. M.: Sfera (rus).
Shuliar, V. I. & Hladyshev, V. V. (2022). Biblioterapevtychnyi potentsial literaturnykh tvoriv [Bibliotherapeutic potential of literary works]. Veresen, 1, 38–49 (ukr).
Shuliar, V. I. (2019). Stratehii orhanizatsii osvitnoho protsesu: do realizatsii Kontseptsii «Nova ukrainska shkola» [Strategies for organizing the educational process: to wards the implementation of the «New Ukrainian school» Concept]. Dyrektor shkoly, 7 (847), 93–104 (ukr).
Shuliar, V. I. (2020). Uchytel yak liudskyi resurs Novoi ukrainskoi shkoly [Teacher as a human resource of the New Ukrainian school]. Mykolaiv: MOIPPO (ukr).