БІБЛІОТЕРАПЕВТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТВОРІВ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ (НУШ, МОДЕЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-6 КЛАСІВ)

Автор(и)

  • Василь Шуляр Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-8643-0105
  • Володимир Гладишев Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-7232-4184

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2022.07

Ключові слова:

бібліотерапевтичний потенціал літературного твору, Григорій Сковорода, індивідуально-особистісне ставлення до твору, модельні програми з української літератури Нової української школи, українство

Анотація

Статтю присвячено аналізу творів видатного українського філософа, поета та педагога Григорія Сковороди в модельних програмах з української літератури (5–6 класи) Нової української школи та виявленню бібліотерапевтичного потенціалу запропонованих до вивчення учнями творів письменника, використанню цього потенціалу вчителем на уроках української літератури. Проаналізовано затверджені МОНУ модельні програми для 5–6 класів під кутом зору наявності в них творів Григорія Сковороди, актуалізовано поняття «бібліотерапевтичний потенціал літературного твору» відповідно до особливостей побудови цих програм та унікальності запропонованих програмою творів письменника, виявлено бібліотерапевтичний потенціал цих творів. Подано методичні рекомендації щодо формування у школярів уявлення про видатну постать українського світу та роль Григорія Сковороди у становленні українства.

Посилання

Chumarna, M. I. & Pastushenko, N. M. (2021). Modelna navchalna prohrama «Ukrainska literatura. 5–6 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program «Ukrainian literature. 5–6 classes» for general secondary education institutions], 33. Retrieved from: https://osvita.ua › program-5-9 (ukr).

Buzuk, P. P. (1923). Mova i pravopys v tvorakh H. S. Skovorody // Pamiati H. S. Skovorody (1722–1922) [Language and spelling in the works of H. S. Skovoroda // In memory of G. S. Skovoroda (1722–1922)]. Odesa (ukr).

Hladyshev, V. V. (2006). Teoriia i praktyka kontekstnoho vyvchennia khudozhnikh tvoriv u shkilnomu kursi zarubizhnoi literatury [Theory and practice of contextual study of artistic works in the school course of foreign literature]. Mykolaiv: Vyd-vo «Ilion», 372 (ukr).

Modelni navchalni prohramy dlia 5–9 klasiv Novoi ukrainskoi shkoly. (2021). [Model curricula for grades 5–9 of the New Ukrainian School]. Retrieved from: PRhttps://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku (ukr).

Osipova, A. A. (2004). Obshhaja psihokorrekcija [General psychocorrection]. M.: Sfera (rus).

Shuliar, V. I. & Hladyshev, V. V. (2022). Biblioterapevtychnyi potentsial literaturnykh tvoriv [Bibliotherapeutic potential of literary works]. Veresen, 1, 38–49. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.1.2022 (ukr).

Skovoroda, H. S. Hei, polia, polia zeleni [Hey, fields, fields are green]. Retrieved from: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=274 (ukr).

Skovoroda, H. S. Oi ty, ptychka zhovtoboka [Oh, you yellow-sided bird]. Retrieved from: https://cutt.ly/417DoAI (ukr).

Sytchenko, A. L., Shuliar, V. I. & Hladyshev, V. V. (2008). Metodyka vykladannia literatury: Terminolohichnyi slovnyk [Methodology of teaching literature: Terminological dictionary]. (Ed. A. L. Sytchenko). K.: Vydavnychyi dim «In Yure» (ukr).

VykyElektronnyi resurs. Retrieved from: https://cutt.ly/g17S4JC (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-02

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>