БІБЛІОТЕРАПЕВТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЛІТЕРАТУРНИХ ТВОРІВ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2022.03Ключові слова:
бібліотерапевтичний потенціал, бібліотерапія, психологічна самодопомога, літературні твориАнотація
Статтю, яка продовжує цикл надрукованих у часописі «Вересень» статей, що розглядають проблеми бібліотерапевтичного читання, присвячено розгляду деяких теоретичних і практичних аспектів використання бібліотерапевтичного потенціалу літературних творів. Таке використання розглядаємо як важливий чинник підвищення ефективності бібліотерапевтичного читання, яке, відповідно до розробленої нами концепції, постає надійним інструментом психологічної самодопомоги вчителя. Подаємо визначення поняття «бібліотерапевтичний потенціал літературних творів», розглядаємо зв’язок ефективності бібліотерапевтичного читання та бібліотерапевтичного потенціалу творів, аналізуємо шляхи ефективного використання бібліотерапевтичного потенціалу літературних творів залежно від родової належності цих творів, подаємо поради вчителеві стосовно найбільш результативного виявлення бібліотерапевтичного потенціалу літературних творів.
Посилання
Bertu, Je. & Jelderkin, S. (2016). Kniga kak lekarstvo: skoraja literaturnaja pomosh hot A doJa [A book as medicine: emergency literary aid from A to Z] (rus).
Borecka, I. (2007). Biblioterapija. Lekcii [Bibliotherapy. Lections]. (I. F. Pritulchik, Trans.).Grodno: GrGU (rus).
Dresher, Ju. N. (2008). Biblioterapija: teorija i praktika [Bibliotherapy: theory and practice]. Sankt-Peterburg: Professija (rus).
Gladyshev, V. V. (2021). Obshaya harakteristika biblioterapevticheskogo chteniya kak instrumenta psihologicheskoj samopomoshi uchitelya [General characteristics of bibliotherapeutic reading as a tool for psychologicalself-help of a teacher]. Veresen, 1 (88). Mykolaiv: MOIPPO, 61–68 (rus).
Gladyshev, V. V. & Gladysheva, S. A. (2020). Biblioterapevticheskoe chtenie – instrument psihologicheskoj samopomoshhi uchitelja [Bibliotherapeutic reading – at ool for psychological self-help of teachers]. Nikolaev: NOIPPO (rus).
Hladyshev, V. V. (2021). Modeliuvannia traiektorii profesiinoho rozvytku: zdiisnennia psykholohichnoi samodopomohy zasobamy biblioterapevtychnoho chytannia [Modeling the trajectory of professional development: the implementation of psychological self-help by means of bibliotherapeutic reading]. Veresen, 3 (88). Mykolaiv: MOIPPO, 83–92 (ukr).
Hromiak, R. T., Kovaliv, Yu. I. &Teremko, V. I. (Eds.) (2007). Literaturoznavchyi slovnyk-dovidnyk [Literary Dictionary-Handbook]. K.: VTs «Akademiia» (ukr).
Korzhyk, N. A. (2019). Biblioterapevtychnyi instrumentarii suchasnoi publichnoi biblioteky [Bibliotherapeutic tools of modern public library]. Visn. Khark. derzh. akad. kultury, vyp. 54, 41–52. Retrieved from: http://v-khsac.in.ua/article/view/165731/164946, 2019 DOI: https://doi.org/ 10.31516/2410-5333.054.04 (ukr).
Osipova, A. A. (2004). Obshaya psihokorrekciya [General psychocorrection]. M.: Sfera (rus).
Shuliar, V. I. (2019). Stratehii orhanizatsii osvitnoho protsesu: do realizatsii Kontseptsii «Nova ukrainska shkola» [Strategies for organizing the educational process: to wards the implementation oft he «New Ukrainian school» Concept]. Dyrektor shkoly, 7 (847), 93–104 (ukr).
Shuliar, V. I. (2020). Uchytel yak liudskyi resurs Novoi ukrainskoi shkoly [Teacher as a human resource of the New Ukrainian school]. Mykolaiv: MOIPPO (ukr).
Timofeev, L. I. & Turaev, S. V. (Eds.). (1974). Slovar literaturovedcheskih terminov [Dictionary of literary terms]. M.: Prosveshenie (rus).