ПРОЄКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КАРТИ ЯК ПРОДУКТИВНОЇ МОДЕЛІ ДІЯЛЬНІСНОГО УРОКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2023.02

Ключові слова:

діяльнісний урок, конструктивістський підхід, модель, проєктування, синергія, технології, технологічна карта

Анотація

У науково-методичній статті уточнено поняття технологічної карти уроку з позиції ефективної підготовки вчителя до діяльнісного заняття за концепцією Нової української школи. Проаналізовано компоненти змістового наповнення карти діяльнісно-компетентнісного уроку. Визначено ключові відмінності змісту такої карти від конспекту уроку та зазначено, що технологічна карта є продуктивною моделлю діяльнісного уроку. Остання розглядається з позицій конструктивістського підходу в синергії з інноваційними цифровими технологіями. Розроблено узагальнену схему проєктування технологічної карти діяльнісного уроку незалежно від його типу та місця в темі, яка складається з чотирьох етапів: підготовчий, цілеутворювальний, технологічний та підсумковий (оцінювально-рефлексивний). Уперше уточнено поняття «технологічна карта» з погляду синергії форм діяльності вчителя й учня у процесі проєктування діяльнісного уроку. Надано авторські приклади технологічної карти для уроків математики.

 

Посилання

Bibik, N. M. (2016). Oznaky kompetentnisno oriientovanoho uroku z predmeta «Ia u sviti» [Signs of a competence-oriented lesson on the subject «I am in the world»]. Vchytel pochatkovoi shkoly, 7, 7–12 (ukr).

Chapman, D. W. & Mahlck, L. O. (2004). Adapting Technology for School Improvement: A Global Perspective. ERIC (eng).

Choy, M. & Ng, Y. L. & Wang, S. (2015). Mapping teachers’ perceptions on technology use using the iTEaCH implementation model: A case study of a Singapore school. Cogent Education. DOI: https://doi.org/10.1080/2331186X.2015.1035527 (eng).

Debbağ, M. & Çukurbaşı, B. & Fidan, M. (2021). Use of Digital Mind Maps in Technology Education: A Pilot Study with Pre-Service Science Teachers. Informatics in Education. 20(1). DOI: https://doi.org/10.15388/infedu.2021.03 (eng).

Delgado, F. & Enríquez-Flores, M. & Jaimes-Nájera, A. (2021). Lessons in the Use of Technology for Science Education during COVID-19 Age under a Teachers’ Collaboration Cluster. Education Sciences. 11. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci11090543 (eng).

Dhull, Р. & Verma, G. (2020). Use of Concept Mapping for Teaching Science. The International journal of analytical and experimental modal analysis. XII (III) (eng).

Islim, O. F. (2017). Technology-supported collaborative concept maps in classrooms. Active Learning in Higher Education. 19 (3). DOI: https://doi.org/10.1177/1469787417723231 (eng).

Koehler, M. J. & Mishra, P. & Yahya, K. (2007). Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar. Integrating content, pedagogy and technology. Volume 49. Issue 3. DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2005.11.012 (eng).

Kolesnyk, S., Makhrovska, N., Pohromska, H. & Rohozhynska, E. (2021). Metodychna rozrobka «Tekhnolohichna karta dystantsiinoho uroku» [Methodical development of the «Technological map of the distance lesson»] Kataloh «Vidkrytyi urok: rozrobky, tekhnolohii, dosvid». Retrieved from: https://urok.osvita.ua/materials/math/tehnologicna-karta-distancijnogo-uroku/ (ukr).

Lunuova, H. S. (Pohromska, H. S.) (2008). Dydaktychni zasady formuvannia informatsiino-tekhnolohichnykh umin starshoklasnykiv u protsesi navchannia [Didactic principles of formation of information and technological skills of high school students in the learning process]. (Candidate’s thesis). Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Institute of Pedagogy (ukr).

Misfeldt, M. & Tamborg, A. L. & Dreyøe J. & Allsopp B. B. (2019). Tools, rules and teachers: The relationship between curriculum standards and resource systems when teaching mathematics. International Journal of Educational Research. 94. DOI: https:https://doi.org/10.1016/j.ijer.2018.12.001 (eng).

Mishra, P. & Koehler, M. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record. Volume 108. Issue 6. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x (eng).

Nychkalo, N. H., Zaichuk, V. O. & Rozenberh, N. M. et al. (1992). Pedahohichna knyha maistra vyrobnychoho navchannia [Pedagogical book of the master of industrial training]. Kyiv (ukr).

Pohromska, H., Makhrovska, N. & Rohozhynska, E. (2020). Intehratsiia bazovykh idei konstruktyvizmu ta aspektiv vilnoi trudovoi shkoly Ya. Chepihy v innovatsiinyi rozvytok pryrodnycho-matematychnoi osvity [Integration of the basic ideas of constructivism and aspects of the free labor school of J. Chepiga in the innovative development of science and mathematics education]. Veresen. Tom 4, 2–3 (85–86) (ukr).

Shuliar, V. I. (2012). Suchasnyi urok ukrainskoi literatury: teoriia, metodyka, tekhnolohiia [Modern lesson of Ukrainian literature: theory, methods, technology]. Mykolaiv: Ilion (ukr).

Smahina, T. M. & Shunevych, O. M. (2021). Dyzain navchalnoho zaniattia v bazovii novii ukrainskii shkoli [The design of an educational lesson in a basic new Ukrainian school]. Innovatsiina pedahohika. 41. T. 2, 38–43 (ukr).

Sydorenko, V. & Bilosevych, I. (2005). Hrafichni uminnia yak osnova rozviazuvannia tekhnichnykh zadach [Graphic skills as a basis for solving technical problems]. Trudova pidhotovka v zakladakh osvity, 3, 4–8 (ukr).

Tykhonova, T. (2022). Innovatsii v zakladi osvity: sutnist, normatyvne zabezpechennia, metodyka orhanizatsii [Innovations in an educational institution: essence, normative support, methods of organization]. Veresen. Tom 1. (92), 74–83. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.1.2022.06 (ukr).

Tykhonova, T. V. & Slieptsova, I. M. (2003). Orhanizatsiia roboty vchytelia informatyky za modulno-rozvyvalnoiu tekhnolohiieiu navchannia [Organization of the work of a teacher of computer science according to the modular and developmental technology of learning]. Veresen, 1, 39–45 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-17

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають